Jaké jsou výhody salátu z čínského zelí?

Recept si můžete vytvořit s přihlédnutím ke ztrátě vitamínů a minerálů pomocí kalkulačky receptů v aplikaci Moje zdravá strava.

Výživa a chemické složení “Salát z pekingského zelí”.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 150.1 kCal 1684 kCal 8.9% 5.9% 1122 g
Proteiny 1.4 g 76 g 1.8% 1.2% 5429 g
Tuky 14 g 56 g 25% 16.7% 400 g
Sacharidy 5.1 g 219 g 2.3% 1.5% 4294 g
Sacharidy (celkem) 0.6 g ~
Organické kyseliny 0.1 g ~
Dietní vlákna 1.4 g 20 g 7% 4.7% 1429 g
Voda 78.4 g 2273 g 3.4% 2.3% 2899 g
Ash 0.7 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 24.7 μg 900 μg 2.7% 1.8% 3644 g
alfa karoten 2.759 μg ~
beta karoten 0.203 mg 5 mg 4.1% 2.7% 2463 g
beta kryptoxanthin 5.862 μg ~
Lutein + Zeaxanthin 86.552 μg ~
Vitamín B1, thiamin 0.042 mg 1.5 mg 2.8% 1.9% 3571 g
Vitamín B2, riboflavin 0.029 mg 1.8 mg 1.6% 1.1% 6207 g
Vitamín B4, cholin 7.3 mg 500 mg 1.5% 1% 6849 g
Vitamin B5, pantotenik 0.12 mg 5 mg 2.4% 1.6% 4167 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.149 mg 2 mg 7.5% 5% 1342 g
Vitamín B9, folát 27.586 μg 400 μg 6.9% 4.6% 1450 g
Vitamín C, askorbová 25.45 mg 90 mg 28.3% 18.9% 354 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 1.884 mg 15 mg 12.6% 8.4% 796 g
Vitamín H, biotin 0.155 μg 50 μg 0.3% 0.2% 32258 g
Vitamin K, fylochinon 22 μg 120 μg 18.3% 12.2% 545 g
Vitamín PP, NE 0.4757 mg 20 mg 2.4% 1.6% 4204 g
Niacin 0.19 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 199.28 mg 2500 mg 8% 5.3% 1255 g
Vápník, Ca 27.9 mg 1000 mg 2.8% 1.9% 3584 g
Křemík, Si 10.172 mg 30 mg 33.9% 22.6% 295 g
Hořčík, Mg 13.1 mg 400 mg 3.3% 2.2% 3053 g
Sodík, Na 52 mg 1300 mg 4% 2.7% 2500 g
Síra, S 3.19 mg 1000 mg 0.3% 0.2% 31348 g
Fosfor, P 37.3 mg 800 mg 4.7% 3.1% 2145 g
Chlor, Cl 14.14 mg 2300 mg 0.6% 0.4% 16266 g
Stopové prvky
Hliník, Al 96.6 μg ~
Bor, B 20.1 μg ~
Vanad, V 0.09 μg ~
Železo, Fe 0.614 mg 18 mg 3.4% 2.3% 2932 g
Jód, I 0.36 μg 150 μg 0.2% 0.1% 41667 g
kobalt, spol 1.207 μg 10 μg 12.1% 8.1% 829 g
Lithium, Li 5 μg ~
Mangan, Mn 0.1605 mg 2 mg 8% 5.3% 1246 g
Měď, Cu 80 μg 1000 μg 8% 5.3% 1250 g
Molybden, Mo 1.379 μg 70 μg 2% 1.3% 5076 g
Nikl, Ni 2.243 μg ~
Rubidium, Rb 26.4 μg ~
Selen, Se 0.276 μg 55 μg 0.5% 0.3% 19928 g
Fluor, F 3.67 μg 4000 μg 0.1% 0.1% 108992 g
Chrome, Cr 1.16 μg 50 μg 2.3% 1.5% 4310 g
Zinek, Zn 0.2569 mg 12 mg 2.1% 1.4% 4671 g
Zirkonium, Zr 0.83 μg ~
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.017 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 1.8 g ~
Základní aminokyseliny
Arginin * 0.048 g ~
Valine 0.043 g ~
Histidin * 0.023 g ~
Isoleucin 0.037 g ~
Leucin 0.066 g ~
Lysin 0.057 g ~
Metionin 0.011 g ~
Treonin 0.036 g ~
Tryptofan 0.011 g ~
Fenylalanin 0.045 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny
Alanin 0.038 g ~
Kyselina asparagová 0.105 g ~
Glycin 0.035 g ~
Kyselina glutamová 0.131 g ~
Prolin 0.046 g ~
serin 0.049 g ~
Tyrosin 0.019 g ~
Cystein 0.009 g ~
Sterols
beta sitosterol 13.793 mg ~
Nasycené mastné kyseliny 2.2 g max. 18.7 г
16:0 Palmitic 1.806 g ~
18:0 Stearic 0.346 g ~
20:0 Arachinoic 0.117 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 9.251 g min. 16.8 г 55.1% 36.7%
16:1 palmitolejová (ud) 0.214 g ~
18:1 oleic (ud) 8.976 g ~
20:1 gadolejština (omega-9) 0.069 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 1.897 g od 11.2 do 20.6 16.9% 11.3%
18:2 Linolevaya (ud) 1.709 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.022 g ~
Omega-6 mastné kyseliny 1.7 g od 4.7 do 16.8 36.2% 24.1%
READ
Jaký pach kočky nejvíce nesnáší?

Energetická hodnota Salát z čínského zelí je 150,1 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Pekingské zelí se objevilo na pultech obchodů před mnoha lety. Produkt k nám migroval z Číny. Zpočátku byla zelenina docela drahá, ale brzy se zruční zemědělci naučili pěstovat zelí všude. Mnoho žen v domácnosti se zajímá o výhody a poškození čínských listů. Podívejme se na důležité aspekty popořadě.

Výhody a poškození čínského zelí

Aplikace a složení čínského zelí

  1. Zelenina se od svých protějšků liší tím, že se dá snadno skladovat čerstvá asi 3-4 týdny. Stačí zelí zabalit do igelitu a dát na chladné místo. Výrobek nevyžaduje speciální zpracování, stačí jej umýt a rozdrobit do jakéhokoli pokrmu několik minut před vařením.
  2. Čínské zelí se stalo oblíbeným díky své neutrální chuti a šťavnatosti. Zeleninu lze přidat do salátů, teplých jídel a sendvičů. Kuchaři po celém světě si bílé, šťavnaté vrstvy cení více než samotných zelných listů.
  3. Faktem je, že stonek obsahuje spoustu vitamínů a prospěšných mikroelementů. Z této části se vyrábí nakládaný a nakládaný salát (zelí). Užitečné vlastnosti se při takovém zpracování neztrácejí. Čínské zelí je navíc mnohem zdravější než jeho kolegové.
  4. Čínský salát obsahuje 2x více kyseliny askorbové a bílkovin než bílé zelí. Peking je bohatý na komplex vitamínů (B, PP, A, E, K, P). Navzdory zdánlivě jednoduchému produktu je taková sada mikroelementů považována za působivou pro zelí.
  5. Pouhým okem pochopíte, že zelenina je pro lidský organismus prospěšná. Také vitamíny jsou na rozdíl od bílého zelí zachovány po dlouhou dobu. Kromě toho zelenina obsahuje asi 16 aminokyselin, minerální sloučeniny a soli.
  6. V čínském zelí našli vědci lysin, který je zodpovědný za udržování energie v těle. Mikroelement zachovává a obnovuje kardiovaskulární systém. Čínské zelí obsahuje laktucin (alkaloid), organické kyseliny a sacharidy.
  7. Látky působí blahodárně na organismus jako celek. Všechny druhy zelí jsou nízkokalorické potraviny, které by se měly jíst při různých dietách. Konzumací kapustové zeleniny můžete shodit přebytečná kila bez újmy na zdraví.
READ
Jak používat kapky proti blechám Advantage?

Výhody čínského zelí

Odborníci na výživu doporučují zeleninu konzumovat systematicky, obsahuje všechny potřebné látky. Čínské zelí mnohonásobně předčí mnoho produktů, pokud jde o chemické složení a přínos pro lidský organismus. Zelenina pomáhá vyrovnat se s neduhy, jako jsou:

  • ateroskleróza;
  • srdeční selhání;
  • nedostatek chuti k jídlu;
  • těžký stres;
  • deprese;
  • chronická únava;
  • slabé vlasové folikuly;
  • chronická gastritida;
  • vřed;
  • zácpa;
  • diabetes mellitus;
  • vysoký krevní tlak;
  • slabý imunitní systém;
  • přebytečná tekutina v těle;
  • anémie;
  • otrava krve;
  • nemoc jater;
  • nedostatek vitamínů;
  • alergická reakce.

Čínské zelí nevyžaduje zvláštní zpracování, zeleninu postačí konzumovat syrovou. Lze jej také kombinovat s jinými čerstvými produkty a bylinkami. Čínské zelí se často vaří, nakládá nebo peče. Hlavním rysem je, že zelenina bude užitečná v jakémkoli stavu.

Výhody čínského salátu pro těhotné dívky

Výhody čínského salátu pro těhotné dívky

  1. Čínské zelí obsahuje vápník, jód, hořčík, draslík a železo. Proto lékaři doporučují zeleninu zařadit do jídelníčku těhotných žen a kojících matek.
  2. Přípravek zmírňuje otoky, pomáhá regulovat hmotnost, stabilizuje krevní tlak, zmírňuje nadýmání a zlepšuje činnost gastrointestinálního traktu.
  3. Pekingský salát bojuje s těžkou únavou a letargií. Doporučuje se konzumovat ne více než 300 gramů. zeleniny za týden, pokud nedojde k alergické reakci.
  4. Při výběru zelí se snažte vybrat husté hlávky se sytě zelenými listy. Před konzumací musí být zelenina opařena vroucí vodou.
  5. Jakmile zelí vychladne, snězte ho. Poraďte se se svým lékařem a zjistěte si sami optimální množství zeleniny, které můžete za den sníst.

Výhody čínského zelí pro děti

  1. Čínský salát je hypoalergenní produkt a nemá žádné kontraindikace pro děti. Proto se důrazně doporučuje dětem pravidelně podávat čínské zelí. Zelenina se dobře vyrovná s nedostatkem vitamínů a oslabenou imunitou.
  2. Pediatři doporučují podávat čínský salát dětem, které jsou již ve věku 1,5-2 let. Zelí je mimo jiné bohaté na antioxidanty, které posilují zrak a kardiovaskulární systém dítěte.
  3. Chcete-li maximalizovat stimulaci ochranné skořápky dítěte, musíte mu dát čínský salát spolu s celerem. Zelenina ochrání imunitní systém mimo sezónu a vrchol zimních epidemií.
  4. Pamatujte, že taková zelenina by se nikdy neměla kombinovat s žádnými mléčnými výrobky. V opačném případě bude dítě trpět silným průjmem.
READ
Jaké podmínky jsou potřeba pro pěstování ananasu?

Výhody čínského salátu pro hubnutí

Výhody čínského salátu pro hubnutí

  1. Jak již bylo popsáno dříve, čínské zelí je nízkokalorický produkt. Za 100 gr. zelenina tvoří 15-17 kcal. Komponenta navíc bez námahy spálí přebytečná kila, aniž by poškodila vaše zdraví.
  2. Tajemství hubnutí spočívá v tom, že tělo tráví spoustu energie zpracováním čínského salátu, ale přijímá mnoho užitečných enzymů a malé množství kalorií. Spolu se zeleninou se do těla dostává i energie.
  3. Čínské zelí je z hlediska chemického složení považováno za cennou zeleninu a je ideální při hubnutí. Po konzumaci salátu se rychle cítíte sytí.
  4. Nasycení je dosaženo díky vysokému obsahu vlákniny a minerálních látek v produktu. Při hubnutí nebudete muset navíc sahat po speciálních pilulkách, které dokážou potlačit hlad.
  5. Čínský salát má bariérovou vlastnost, podobný jev přispívá k pomalému vstřebávání tuků a sacharidů. Takové procesy nepoškozují tělo žádným způsobem, hlavní podmínkou zůstává dodržování denní normy čínského zelí.

Škody čínského zelí

Čínský salát má stále kontraindikace. Abyste předešli poškození těla v budoucnu, musíte vědět:

  1. Nedoporučuje se jíst čínský salát lidem s vysokou žaludeční kyselostí.
  2. Je zakázáno jíst zeleninu v případě akutní gastritidy, vředů, pankreatitidy, kolitidy.
  3. Neměli byste jíst čínský salát, pokud máte krvácení do žaludku nebo otravu jídlem nebo průjem.

Pokud si nejste jisti kvalitou čínského zelí, doporučuje se zeleninu před konzumací namočit na 1-2 hodiny do čisté studené vody. Poté produkt dobře protřepejte a začněte jíst.

Připravte čínské zelí podle svých osobních preferencí. Zvykněte si pravidelně konzumovat zeleninu syrovou a přidávat ji do salátů. Po několika dnech pocítíte výrazné zlepšení svého zdraví. Zelí pomáhá omlazovat a obnovovat tkáň na buněčné úrovni.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: