Jaké bobule můžete jíst při kojení?

Mnoho bobulí a ovoce je zahrnuto do seznamu zakázaných potravin, ale neměli byste se jich úplně vzdát, stačí zjistit, které ovoce můžete jíst během kojení. Pediatři upozorňují, že jablka, hrušky, angrešt, rybíz, broskve, meruňky, maliny a ostružiny, borůvky, brusinky a hroznové víno lze konzumovat při kojení, ale v malém množství. Z exotického ovoce je bezpečný pouze banán.

Jsou bobule a ovoce prospěšné během laktace?

Ženské tělo potřebuje po narození miminka regeneraci. V tomto období žena potřebuje přijímat co nejvíce minerálů a živin.

s gw

Při kojení by žena rozhodně měla jíst čerstvé ovoce a zeleninu.

Denní strava během laktace by měla být kompletní a měla by obsahovat alespoň 350 gramů syrového nebo pečeného ovoce. Konzumace některých bobulí a ovoce však může u novorozence způsobit nadýmání, vyrážky a další projevy alergií. Žena by se proto při kojení svého dítěte měla rozhodně seznámit se seznamem zakázaného ovoce.

Jaké ovoce by kojící matky neměly jíst?

Po dobu 3-4 měsíců po narození dítěte se bude muset kojící matka vzdát následujících plodů a bobulí:

  • Hrozny způsobují u dítěte zažívací potíže a nadměrnou tvorbu plynů. Není však třeba spěchat a hrozny úplně opustit. Postupně lze zavádět ve třetím měsíci laktace.
  • Exotické ovoce – papája, kiwi, ananas. Během války budou muset být zcela opuštěny a nahrazeny plody rostoucími v regionu, kde se prodávají.
  • Maliny a jahody – mohou vyvolat u novorozenců alergie.
  • Meloun a meloun – i ve vrcholné sezóně se k jejich pěstování používá spousta chemických hnojiv, která negativně ovlivní zdraví kojence.
  • Citrusové plody – mohou u miminka vyvolat alergii, která se projevuje podrážděným žaludkem, zarudnutím kůže, vyrážkami.

Pro kojící matku je nejlepší jíst ovoce vypěstované na vlastní zahradě. To zaručí, že při jejich pěstování nebyla použita žádná chemická hnojiva. Pokud to však není možné, můžete si zakoupit měřič dusičnanů – ukáže hladinu dusičnanů obsažených v čerstvé zelenině, ovoci a bobulích.

READ
Co si můžete v zimě vypěstovat doma na parapetu?

Povolené ovoce a bobule

Mezi ovoce, které je pro kojící matku bezpečné, patří jablka a hrušky. Je přípustné je zařadit do svého jídelníčku již v prvním měsíci laktace. Jablka se dají jíst syrová, po oloupání nebo pečená, stejně jako ve formě pyré, šťávy nebo kompotu. Hrušky se začínají konzumovat v malých porcích ve druhém měsíci laktace. Je třeba je také oloupat.

Ve většině případů banány nevyvolávají u kojenců alergické reakce, takže jsou také zahrnuty do seznamu potravin konzumovaných během laktace. Mohou být zavedeny do jídelníčku již v prvních měsících laktace, ale v malých porcích, aby nevyvolávaly zažívací potíže u matky a novorozence.

Navzdory skutečnosti, že jablka a hrušky jsou považovány za bezpečné ovoce, nedoporučuje se je zneužívat.

Mezi povolené ovoce během laktace patří švestky. Kojící matky trpící zácpou zanechávají pozitivní recenze tohoto produktu. Švestky lze konzumovat čerstvé i sušené, ale v omezeném množství.

Abychom pochopili, zda určité ovoce způsobuje alergickou reakci u kojence nebo ne, musí se jíst odděleně od ostatních bobulí a ovoce. Pokud se během 2-3 dnů nevyskytnou žádné negativní reakce, ovoce je pro zdraví dítěte neškodné.

Při vytváření menu během laktace si musíte pamatovat, že radikální odmítnutí sladkostí, bobulí a ovoce způsobuje stres a nemá příznivý vliv na zdraví těla. Proto se kojící žena musí během kojení starat o pestré menu, nezapomeňte zahrnout čerstvou zeleninu, bobule a ovoce.

Mnohým mladým matkám při kojení připadá jejich vlastní výživa velmi omezená. V obavách z reakcí bříška miminka či případných alergií si ženy mnohé odpírají. Koncem jara a začátkem léta se objevují čerstvé bobule, ale jsou přijatelné ve stravě kojící matky?Je možné doplnit zásobu vitamínů a minerálních látek ve stravě těmito plody, nebo se vyplatí dočasně se jich vzdát chutné pochoutky?

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Bobule: které lidé potřebují?

Bobule: které lidé potřebují?

V naší zemi jsou bobule velmi běžné, každá oblast má své. Používají se čerstvé, mražené, konzervované nebo sušené. Bobule jsou rozšířené v lesních oblastech, i když je lze pěstovat i ve vlastních chatkách. Tyto plody se vyznačují přítomností šťavnaté, jemné dužiny s jedním nebo několika semeny uprostřed nebo po celé ploše na povrchu bobule. Jedí se jak pěstované odrůdy – jahody, maliny, vinná réva – tak divoké lesní odrůdy (brusinky, moruška, borůvky).

READ
Jak nezávisle určit hladinu podzemní vody?

Bobule mají určité preventivní a dokonce léčivé vlastnosti díky obsahu ovocných kyselin a biologicky aktivních sloučenin v jejich složení. Jsou nízkokalorické, mají jasnou chuť a vůni a dokonale stimulují imunitní systém.

Hlavní výhoda: zdroj vitamínů

Složení bobulí je svým způsobem unikátní, jedná se o plody bohaté na vlákninu a pektin, které dokážou aktivně regulovat trávení. Navíc obsahují lehké sacharidy, které jsou nezbytné pro dodání rychlé energie pro metabolismus. Zvláště užitečné jsou vitamíny obsažené v bobulích, většina ovoce obsahuje téměř celou škálu ve vodě rozpustných sloučenin, stejně jako retinol a tokoferol. Neméně užitečný je vitamin C, který dodává bobulím kyselou chuť, a kyselina listová, pomáhají při vstřebávání železa a stimulaci krvetvorby. Neméně užitečné než vitamíny jsou minerály, které bobule obsahují – draslík, sodík, hořčík a mnoho dalších.

Přestože je mnoho z nich sladkých, bobule jsou nízkokalorické a nemohou zkazit vaši postavu. Díky dužině a přítomnosti semen dobře řeší problém zácpy, stimulují sekreci žluči a střevní motilitu, zlepšují chuť k jídlu a vstřebávání potravy. Díky takto vyváženému složení vitamínů, minerálů a biologicky aktivních látek jsou bobule velmi užitečné, včetně obnovy síly mladé matky po porodu.

Je riziko alergií přehnané?

Mnoho mladých matek odmítá jíst bobule, obávají se alergií u dítěte nebo negativních reakcí vlastního těla. Předpokládá se, že pokud jsou bobule jasně zbarvené, je možná alergie, i když ve skutečnosti tomu tak není. Většina plodů má nízký alergenní potenciál a jsou zcela přijatelné ve stravě kojících matek.

Chcete-li snížit riziko alergií a možných negativních trávicích reakcí na bobule, musíte dodržovat jednoduchá pravidla pro jejich konzumaci. Bobule musí být sezónní, není třeba spěchat a kupovat rané plody, množství dusičnanů v nich může být velmi vysoké. Je důležité jíst je v malých porcích, alergie se často rozvine, pokud jsou plody konzumovány ve velkém množství. V prvních dnech musíte sledovat reakci dítěte na nový produkt, obvykle jsou 3-5 bobulí přijímány velmi příznivě, je důležité začít je užívat se zeleným, bílým nebo žlutým ovocem.

První bobule ve stravě kojící matky

Bobule se objevují v závislosti na regionu koncem jara a začátkem léta a také na podzim. Kojící matka může konzumovat kteroukoli z nich, ale zpočátku je třeba začít s malými porcemi a nudným ovocem. Užitečné jsou všechny odrůdy rybízu, angreštu, hroznů nebo rakytníku. Jak se strava rozšiřuje, jídlo může obsahovat jasnější bobule – maliny, jahody, třešně; lze konzumovat několik bobulí téměř jakékoli odrůdy a typu. Kromě čerstvých zahrnuje výživa jíst bobule v dezertech, pečivu, kompotech s nimi a dalších pokrmech.

READ
Mohou být vodní melouny ošetřeny kyselinou boritou?

Největší počet otázek vyvolává přípustnost jahod a malin ve stravě kojících matek jako nejtradičnějších a nejoblíbenějších bobulí ze všech. Dozrávají mezi prvními, prospívají zdraví, doplňují zásoby vitamínů a normalizují trávení. V sezóně nespěchejte se zaváděním jahod do jídelníčku, jakmile se objeví první plody. Je důležité počkat na vrchol sezóny a vyloučit možnost konzumace ovoce krmeného stimulanty. Stojí za to začít se seznamovat s několika bobulemi, sledovat reakci dítěte, pak můžete zvýšit denní množství na polovinu sklenice nebo o něco více. Stejná rada platí pro maliny ve výživě kojících matek. Před konzumací je důležité bobule důkladně omýt, abyste se vyhnuli střevní infekci nebo parazitům.

Může matka jíst lesní plody a hrozny?

Může matka jíst lesní plody a hrozny?

Kojící matka může jíst jakékoli bobule, které chce, jsou zdravé a zpestřují její stravu. Lesní plody lze konzumovat jednoduše čerstvé, pyré nebo celé a lze je použít k přípravě kompotů, ovocných nápojů a pečiva. Jsou zvláště užitečné při anémii, nachlazení, nedostatku vitamínů a neustálé únavě. Zpočátku může matka vyzkoušet několik bobulí, sledovat reakci dítěte a poté zvýšit objem na hrst za den.

Mnoho kojících matek nejí hrozny kvůli střevnímu nadýmání. Může za to velké množství cukru v něm, který je mikroby ve střevech štěpen na vodu a oxid uhličitý. Aby se tomu zabránilo, stojí za to omezit množství hroznů na několik bobulí, zvláště pokud se jedná o světle růžové nebo zelené odrůdy. Kojící matka může konzumovat hrozny v první polovině dne, takže riziko negativních reakcí je nižší.

Na co nezapomenout při výběru bobulí?

Aby bobule přinesly kojící matce pouze výhody, je důležité je správně vybrat. Nejlepší jsou ty vypěstované na vaší vlastní chatě nebo pozemku, které jsou bezpečné z hlediska dusičnanů a pesticidů. Pokud jsou zakoupeny na trhu, musí být prodejci ověřeni a zboží musí mít všechna povolení. To je důležité pro bezpečnost samotné ženy i jejího dítěte: přes mateřské mléko se do jeho těla mohou dostat nebezpečné látky.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: