Kolik můžete ztratit za 1 den na pohance?

Půst je účinný způsob, jak očistit tělo od toxinů. Odborníci na výživu dokázali, že pouhý den v týdnu stačí k normalizaci fungování trávicího systému a přivedení váhy do normálu. Nejúčinnější a nejjednodušší je půst na pohance a kefíru. Tyto dva zdravé dietní produkty ve vzájemné kombinaci poskytují úžasné výsledky, které vám umožní zhubnout až 2 kilogramy denně bez újmy na zdraví. Díky nízkému glykemickému indexu vám pohanka dodá pocit plnosti a tělo ji pomalu vstřebává. Proto není tak těžké tolerovat takovou dietu jako půst na vodě. Pro dosažení maximálních výsledků je důležité naučit se, jak se správně připravit na vykládku a jaké produkty je nejlepší vybrat.

PŘÍBĚHY HUDNUTÍ HVĚZD!

Irina Pegova všechny šokovala receptem na hubnutí: „Shodil jsem 27 kg a pokračuji v hubnutí, jen to vařím v noci. ” Přečtěte si více >>

Odborníci na výživu doporučují pohankovo-kefírový půst 1, maximálně 2x týdně. Pro stabilizaci hmotnosti a normalizaci metabolických procesů je lepší zvolit konkrétní den v týdnu: například pátek nebo úterý a pátek, v závislosti na tom, kolik kilogramů potřebujete zhubnout.

Při zařizování postních dnů byste měli mít na paměti, že taková strava vám neumožňuje zhubnout v co nejkratším čase. Pouze stimuluje tělo ke spalování tuků a eliminuje toxiny, které narušují normální fungování trávicího systému. Pokud budete dodržovat správnou dietu v „nepůstní“ dny, můžete během několika měsíců zhubnout asi 10 kg.

Půstový den na tvarohu: recepty na hubnutí s jablky, banánem, kefírem

Pohanka je jednou z nejzdravějších a nejvýživnějších obilnin. Má řadu významných výhod, protože obsahuje mnoho užitečných látek a mikroelementů:

  • Vitamíny B2, B6, B1 posilují pokožku, vlasy, nehty a zvyšují odolnost vůči stresu.
  • Aminokyselina lysin podporuje vstřebávání vápníku v těle. Je pozoruhodné, že taková látka není produkována tělem sama o sobě, takže konzumace pohankové kaše je povinná pro každého člověka.
  • Bioflavonoid rutin posiluje imunitní systém, normalizuje činnost kardiovaskulárního systému a zabraňuje předčasnému stárnutí.
  • Dietní vláknina odstraňuje toxiny a odstraňuje „potravinový odpad“, tj. nestrávené zbytky jídla, a obnovuje střevní mikroflóru.
  • Železo zlepšuje činnost kardiovaskulárního a oběhového systému.

Pohanková úleva tedy nejen nepoškozuje zdraví, ale také posiluje tělo a zlepšuje pohodu.

Kefír je dietní produkt, který se doporučuje používat při onemocněních gastrointestinálního traktu, slinivky břišní, jater a obezitě. Díky obsahu prospěšných bakterií chrání tělo před infekcemi a nasycuje ho vápníkem a fosforem.

Fermentovaný mléčný výrobek v kombinaci s pohankou má mírný laxativní účinek, proto se doporučuje uspořádat půst ve svém volném čase z práce. Je vhodné zůstat doma a neplánovat seriózní jednání nebo jednání, aby se předešlo nepříjemným incidentům.

Pohanková dieta je velmi žádaná kvůli:

  • zdravotní přínosy, protože tělo nemusí hladovět;
  • nízké náklady díky minimálnímu počtu přísad;
  • jednoduchost, protože nemusíte trávit spoustu času přípravou pokrmů;
  • dostupnost, protože potřebné produkty lze zakoupit v každém obchodě.
READ
Je možné otevřít inkubátor během inkubace?

4 super diety pro rychlé hubnutí se skutečnými výsledky

Navzdory významným výhodám má dieta stále kontraindikace. Dny půstu se důrazně nedoporučují:

  • kojící matky;
  • těhotné ženy;
  • lidé se závažnými gastrointestinálními onemocněními (vředy, gastritida);
  • hypotenze;
  • osoby s individuální nesnášenlivostí nebo přecitlivělou reakcí na obiloviny nebo kysané mléčné výrobky.

Jak správně strávit postní den na vodě s citronem, medem, zeleným čajem?

Abyste lépe pročistili střeva, musíte si vybrat správná jídla pro postní den. Měli byste dát přednost nízkotučnému čerstvému ​​kefíru, protože má méně kalorií a lépe se vstřebává do těla. Pokud jde o pohanku, existují 2 druhy:

  • hnědá (smažená);
  • zelené (bez tepelné úpravy).

Odborníci na výživu doporučují zvolit druhou možnost pro hubnutí, protože nezpracované obiloviny obsahují užitečnější látky a mikroelementy. Čisticí vlastnosti tohoto produktu jsou mnohem silnější, takže toxiny jsou eliminovány rychleji. Zelená pohanková kaše snižuje krevní tlak, hladinu cukru v krvi a je prevencí rakoviny. Doporučuje se jíst celozrnné cereálie (jádra), protože obsahují užitečnější mikroelementy a vitamíny než drcená zrna.

Chuťově se zelená pohanka mírně liší od obvyklé smažené pohanky: je nevýraznější, nevtíravá a chuťově matně připomíná lískové oříšky. Pokud není touha nebo příležitost zvyknout si na neobvyklý produkt, je povoleno jej nahradit běžným hnědým jádrem. Pouze při výběru byste měli dát přednost zrnům nejsvětlejšího odstínu: čím světlejší je pohanka, tím méně byla smažena.

Abyste správně strávili půst, musíte se na něj předem připravit. Vzhledem k tomu, že pohanka je základem stravy, měla by být správně připravena. Odborníci na výživu doporučují kaši nevařit obvyklým způsobem, ale vařit ji v páře.

K přípravě dietního pokrmu budete potřebovat:

  • Xnumx pohanka;
  • 2 šálku vroucí vody.
  1. 1. Cereálie zalijte vroucí vodou.
  2. 2. Nádobu s přípravkem pevně zakryjte víkem.
  3. 3. Zabalte do ručníku nebo deky a nechte přes noc.
  4. 4. Ráno kaši rozdělte na 4-5 stejných porcí.
  5. 5. Jezte jednu porci po stejné době (například každé 2,5-3 hodiny).

Do pokrmu je přísně zakázáno přidávat sůl, cukr, koření, máslo nebo rostlinný olej. Pokud se vám kaše zdá úplně bez chuti, můžete při vaření v páře přidat trochu mořské řasy – chaluhy. Odborníci na výživu nedoporučují dochucovat pokrm sójovou omáčkou: tento recept není vhodný pro hubnutí. Musíte si vybrat jednu věc: buď kefír, nebo sójovou omáčku.

Pohanka by se měla umýt kefírem. Za den musíte vypít 1-1,5 litru nízkotučného fermentovaného mléčného výrobku. Kromě kefíru můžete pít minerální vodu nebo zelený čaj bez cukru. Je povoleno diverzifikovat menu zelenými jablky nebo sušeným ovocem a používat je jako svačinu v mírném množství (ne více než 3 malé ovoce denně a ne více než 200 g sušeného ovoce). Poslední jídlo by mělo být nejpozději v 19:00.

READ
Jak zjistit, jakou barvu očí bude mít kotě?

Ilustrace 1

Pohanka s kefírem je vhodná při absenci závažných onemocnění trávicího traktu

Existuje další možnost vaření pohanky. Od prvního se liší tím, že cereálie se nevaří v páře, ale podávají se polosyrové.

K přípravě jídla budete potřebovat:

  • 250 g pohanky;
  • 0,5 litru kefíru s obsahem tuku 0-1%.
  1. 1. Pohanku propláchneme a přidáme fermentovaný mléčný výrobek.
  2. 2. Nádobu s miskou uzavřeme a dáme do lednice.
  3. 3. Přes noc zrno nabobtná a kaše bude připravena k použití.

Jinak jsou dietní doporučení podobná prvnímu receptu: pijte více tekutin, nevečeřte pozdě. Jedinou opatrností je nežádoucí konzumace nezpracované pohanky pro osoby trpící:

  • křečové žíly;
  • pankreatitida;
  • kolitida;
  • hepatitida.

Pokud neexistují žádné viditelné kontraindikace a pokud je půst správně proveden, je možné zhubnout až 2 kg a očistit tělo od toxinů. Již druhý den po dodržení diety se žaludek znatelně zmenší na objemu, což vám umožní výrazně snížit porce jídla. Při pravidelném a systematickém vykládání se zlepší metabolické procesy v těle, což vám umožní získat štíhlou postavu a přiblížit se ideálním parametrům.

A pár tajemství.

Příběh jedné z našich čtenářek Ingy Ereminy:

Moje váha na mě byla obzvlášť deprimující, ve 41 letech jsem vážil jako 3 zápasníci sumo dohromady, konkrétně 92kg. Jak zhubnout úplně? Jak se vypořádat s hormonálními změnami a obezitou? Nic ale člověka neznetvoří a neomladí tolik jako jeho postava.

Co ale můžete udělat, abyste zhubli? Laserová liposukce? Naučil jsem se – ne méně než 5 tisíc dolarů. Hardwarové procedury – LPG masáž, kavitace, RF lifting, myostimulace? Trochu dostupnější – kurz stojí od 80 tisíc rublů s poradcem na výživu. Můžete samozřejmě zkusit běhat na běžícím pásu, až k šílenství.

A kdy si na to všechno najít čas? Ano, stále je to velmi drahé. Zvlášť teď. Tak jsem si pro sebe zvolil jiný způsob.

Myšlenka postních dnů je nesmírně atraktivní. Je tak snadné shodit pár kilo navíc za jediný den. Den na dietě není tak velká cena za to, že jste štíhlá. Mezi různými možnostmi pro dny půstu je jednou z nejoblíbenějších pohanka.

V článku budeme hovořit o výhodách a nevýhodách půstu na pohance, základních pravidlech takové stravy a jejích odrůd. Tipy a recenze vám pomohou provádět „vykládání“ co nejefektivněji a bezpečně.

READ
Jaké jsou nejlepší myčky nádobí?

Pravidla pro postní den na pohance

Následující pravidla vám pomohou dosáhnout požadovaného výsledku a minimalizovat stres na těle během diety:

  1. Na hubnutí jsou vhodná pouze celá zrna – jádra. Cereálie a prodel obsahují méně vlákniny, takže jsou méně účinné při hubnutí.
  2. Denní příjem potravy je rozdělen do 4-5 částí. Je vhodné nepřekračovat interval 2-3 hodin mezi jídly. Poslední jídlo je nejpozději 4 hodiny před spaním.
  3. Během vykládání vypijte 1,5-2 litry tekutiny. V ideálním případě by to měla být čistá neperlivá voda. Povolena je také káva, bylinkový nebo zelený čaj bez cukru, ale ne více než 1 šálek denně.

Jak vařit pohanku

Aby bylo zachováno bohaté vitamínové a minerální složení obilovin, je lepší je nevařit, ale spařit.

Udělej to jednoduché:

  1. Opláchněte sklenici suché pohanky a zalijte dvěma sklenicemi vroucí vody.
  2. Přikryjeme pokličkou a necháme několik hodin louhovat (přes noc).

Někteří odborníci na výživu doporučují napařit cereálie v termosce nebo zabalit nádobu na vaření do ručníků a přikrývek. To má smysl, pokud chcete jíst horkou kaši ráno, ale nijak to neovlivní připravenost pokrmu.

Jak správně strávit postní den na pohance s maximální účinností a přínosem

Zrna pohanky mají takovou strukturu, že vlhkost snadno proniká dovnitř, pohanka „nabobtná“ a konzistencí se stává k nerozeznání od vařených obilovin. Zároveň je chuť dušené pohanky sytější a přirozenější.

Na postní den by se do pohanky neměla přidávat sůl, cukr a další koření – zadržují tekutiny v těle a zvyšují chuť k jídlu.

Účinnost

Pohanka je jednou z nejméně kalorických obilovin: 100 g produktu obsahuje pouze 300 kcal v suché formě a 87-107 kcal ve vařené formě.. Má vyváženou nutriční hodnotu: bohatý na bílkoviny (11 g) a vlákninu (14 g) s relativně malým množstvím sacharidů (56 g).

Pokud připravíte kaši z 250 g suché pohanky na půst, obsah kalorií v denní stravě bude 750 kcal. To je asi polovina doporučeného množství pro ženy. Je tak dosaženo výrazného kalorického deficitu, který vede ke snížení hmotnosti.

Pohanková kaše bez soli a cukru navíc odvádí z těla přebytečné tekutiny a tepelně neupravená vláknina pomáhá čistit střeva.

Kolik můžete zhubnout

Jak správně strávit postní den na pohance s maximální účinností a přínosem

V závislosti na počátečních parametrech a přísném dodržování doporučení můžete na pohance zhubnout od 0,5 do 2 kg za jeden den. K udržení tohoto výsledku však bude zapotřebí hladký odchod z diety a další snížení příjmu kalorií.

Možnosti pro dny půstu s pohankou

Abyste se nenechali odradit žvýkáním „prázdné“ pohankové kaše a nespadli z vašeho jídelníčku, můžete do svého jídelníčku přidat další potraviny. To zpestří a obohatí váš jídelníček o chybějící vitamíny a mikroelementy.

READ
Jak vyplnit záhon pro výsadbu zimního česneku?

Pohanka + kefír

V této možnosti je jako přídavek k pohance povolen 1 litr kefíru s obsahem tuku 1%. Nápoj se konzumuje samostatně nebo se při přípravě přelévá přes cereálie (v poměru 1:1 s převařenou vodou).

Bakterie mléčného kvašení v kefíru normalizují mikroflóru ve střevech a podporují lepší trávení pohanky. Je také dalším zdrojem bílkovin, fosforu, vápníku a draslíku.

Help. Přestože se obsah kalorií v takovém tandemu zvyšuje o 400 kcal ve srovnání s „nahou“ pohankou, kefír má diuretický účinek, což znamená, že urychluje hubnutí.

S jablky

Jablka pomohou těm, kteří mají chuť na sladké, přežít půst. Tyto plody jsou dostupné po celý rok, mají vysoký obsah vlákniny a nízký obsah kalorií – ne více než 48 kcal.

Během dne můžete jíst ne více než 3 středně velká jablka. Použijte je jako svačinu nebo je nakrájejte na pohankovou kaši.

Rada. Je lepší zvolit zelené odrůdy („Antonovka“, „Granny Smith“ atd.) – mají méně sacharidů.

S mlékem

Je povoleno pít nebo zalévat dušenou pohanku s odstředěným mlékem. Tato možnost je dobrá pro ty, kteří se během diety nevzdávají sportu: mléko dodává dodatečnou energii a je bohaté na minerály.

s rajčaty

Jak správně strávit postní den na pohance s maximální účinností a přínosem

Rajčata jsou téměř z 90 % tvořena vodou, takže 100 g rajčat obsahuje pouze 20 kcal, zato hodně vitamínu C (1/5 denní hodnoty). V období nedostatku vitamínů je tedy vhodnější pohanka s rajčaty.

Zelenina je povolena čerstvá, pečená nebo dušená bez oleje. Denně můžete sníst 200-300 g rajčat, rozdělených do několika jídel.

S otrubami

Otruby činí pohankovou kaši uspokojivější a výživnější, zlepšují trávení a snižují hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Účinek hubnutí je dosažen potlačením chuti k jídlu a aktivním odstraňováním toxinů z těla.

Ze všech odrůd otrub jsou pohankové otruby nejméně kalorické – 120 kcal na 100 g. Přidávají se do hotového pokrmu – ne více než 1 polévková lžíce. l. na jedno jídlo.

Varování! Otruby absorbují hodně tekutiny. Abyste se vyhnuli problémům se zácpou a střevními kolikami, hlídejte si pitný režim.

Se sojovou omáčkou

Omáčka dodává nevýrazné pohance pikantnost, ale obsahuje hodně soli. Odborníci na výživu umožňují zkonzumovat až 5 g kuchyňské soli denně – to je asi 100 g kvalitní sójové omáčky.

Se zeleninou a dalšími produkty

Kromě rajčat se pohanková kaše hodí k bylinkám, celeru (má močopudný účinek), paprike a dušené cuketě. Hlavní věc je vyhnout se škrobové zelenině: brambory, fazole, hrášek, čočka.

Komu chybí bílkoviny, může do jídelníčku zařadit vařená kuřecí prsa, libové ryby nebo houby.

Kontraindikace a možné poškození

Chemické složení pohanky je působivým seznamem vitamínů a minerálů, zdravých kyselin a tuků. Dlouhodobé používání výhradně tohoto produktu (více než týden) však nevyhnutelně povede k nedostatku některých látek, například ve vodě rozpustných vitamínů A, C atd.

READ
Jaké je znamení, když bříza nahoře zežloutne?

Pohanková kaše může vyvolat plynatost, zejména v kombinaci s jablky nebo mlékem. Kefír má laxativní účinek a rajčata choleretický účinek. Proto je pro lidi s jakýmikoli onemocněními trávicího traktu lepší se takové dietě vyhýbat.

Speciální látka – rutin – zvyšuje viskozitu krve. Jedná se o přímou kontraindikaci pohankové monodiety pro hyperkoagulabilitu.

Výhody a nevýhody

Jak správně strávit postní den na pohance s maximální účinností a přínosem

Dny půstu na pohance jsou dobré z několika důvodů:

  • pohanka je cenově dostupný produkt;
  • vaření nezabere mnoho času;
  • strava má mnoho variant;
  • Pohanková vláknina obnovuje normální funkci střev, takže „vyložení“ je dobré po těžké hostině.

Na druhou stranu taková mono-dieta není bez nevýhod:

  • převažují v něm sacharidy – 50 % obiloviny tvoří škrob a má významný glykemický index – 40;
  • krátkodobý efekt – pokud nezměníte přístup k výživě, shozená kila se rychle vrátí.

Dieta na pohance

Kromě postních dnů používají v boji za štíhlost pohankovou dietu.

Trvání

Nejčastěji se používají 3-, 5- a 14denní diety.

Nabídka vzorku

Dieta zahrnuje dušenou pohanku a všechny druhy přísad:

  • zelenina – čerstvá a zpracovaná (polévky, dušená jídla);
  • nízkotučné bílkovinné potraviny – drůbež, libové maso a ryby, stejně jako vejce a nízkotučný tvaroh;
  • neškrobové ovoce s nízkým obsahem cukru – jablko, kiwi, jahoda;
  • nápoje – nízkotučný kefír a mléko, bylinný nebo zelený čaj, káva bez cukru (pouze ráno).

Účinnost

Množství ztracených kilogramů závisí na mnoha faktorech. Přívrženci nejpřísnější možnosti – 2týdenní dieta na pohance a kefíru – slibují působivý výsledek 12 kg. Skutečná čísla jsou o něco nižší – od 5 do 7 kg za stejné období.

Recenze hubnutí

Účinnost dnů půstu na pohanku lze snadno posoudit z recenzí těch, kteří praktikují tuto metodu hubnutí.

Irina, 30 let: „Po dni půstu na pohance mi váhy ukázaly úbytek jen o 500 g, ale okamžitě jsem pocítil lehkost v těle. Nyní to praktikuji pravidelně – asi jednou za 1-2 týdny.“

Anna, 25 let: „Používám toto odlehčení jako přípravu na jakoukoli dietu. Metabolismus se spustí, tělo se přizpůsobí očistě.“

Larisa, 43 let: „Pohanka a kefír jsou mým zachráncem po Novém roce a Velikonocích. 3 dny diety – a jsem zpět ve formě!“

Závěr

Půst na pohance a pohanková dieta jsou cenově dostupným a dostupným způsobem, jak zhubnout. Obiloviny je vhodné kombinovat s jinými produkty, aby byla strava pestrá a plnohodnotná.

Nejúčinnější možností je kefír, protože fermentovaný mléčný výrobek má diuretický a mírný laxativní účinek. Pokud zvolíte dlouhodobou dietu, určitě zařaďte zdroje živočišných bílkovin, ovoce a zeleninu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: