Je možné jíst tvarohový kastrol při dietě?

Tvaroh je lehce stravitelný a dodá vám pocit sytosti na dlouhou dobu. Pomůže vám zhubnout? Jak ho zařadit do jídelníčku, aby neškodil svému zdraví?

Obsah

Ivashkevich Anna.png

– Často se mě ptají, zda je možné zhubnout pomocí tvarohu, který tvaroh je lepší na hubnutí? To ale zdaleka není to nejdůležitější: při jakékoli dietě omezujeme kalorie – to je pravda. Jak však ukazuje praxe, mnozí si vybírají diety, které jsou v rozporu s pravidly vyvážené stravy. K tomu dochází v důsledku skutečnosti, že člověk omezuje obsah kalorií ve stravě a odmítá potraviny, které považuje za příliš kalorické. V důsledku toho nedostává dostatek užitečných prvků. Zde je to, co si musíte zapamatovat: vaše strava, i během hubnutí, by měla být vyvážená a sestávat ze sacharidů, bílkovin a tuků. Přebytečných kilogramů se můžeme zbavit správným výpočtem indexu tělesné hmotnosti a určením denního příjmu kalorií.

Zjistěte, jak vypočítat KBJU ZDE.

Jaký obsah tuku zvolit?

Kvalitní výzkum5299-kkal-curd.jpg

Je tvaroh dobrý na hubnutí? Přes svou oblíbenost mezi hubnoucími není nízkotučný tvaroh tak zdravý, jak se na první pohled zdá.

Jednak se vápník z nízkotučného tvarohu vstřebává asi o 40 % hůře než z klasického tvarohu. Je to dáno tím, že vstřebávání vápníku podporuje vitamín D a v pro nás potřebném množství je obsažen v tvarohu se středním obsahem tuku (9 %).

Za druhé, v procesu výroby nízkotučného tvarohu mléko prochází několika druhy zpracování, během kterého ztrácí mnoho prospěšných vlastností. Řada studií prokázala, že klasický tvaroh je pro hubnutí lepší díky interakci vápníku s esenciálními aminokyselinami. Vápník má v tomto případě mnohem intenzivnější vliv na metabolismus buněčných tuků a oxidaci tuků. Mimochodem, tento proces je typický pro všechny fermentované mléčné výrobky.

READ
Jak správně naaranžovat hrozny na zahradě?

Přečtěte si více o tom, který tvaroh je zdravější ZDE.

Roskoshestvo zkoumalo nízkotučný tvaroh. Další podrobnosti o výsledcích studie – ZDE.

Výzkum tvarohu 9% tuku – ZDE.

Kdy je lepší jíst tvaroh při hubnutí: k snídani nebo večeři?

Tvaroh lze konzumovat kdykoli během dne, hlavní věcí je množství snědeného produktu. Nejlepší možností je jíst tvaroh k snídani, k večeři nebo jako lehkou svačinku před spaním. Studie prokázala, že konzumace několika lžic tvarohu pomůže zbavit se nespavosti a neklidného spánku díky vysokému obsahu tryptofanu (212 mg na 100 g výrobku).

Ráno můžete konzumovat nejen čistý tvaroh, ale také ve formě kastrolů, tvarohových koláčů a pudinků. Taková komplexní jídla vám pomohou cítit se sytí po dlouhou dobu a pomohou vám zbavit se častých svačin během dne. Je možné jíst tvaroh večer na hubnutí? Ano, ale večer je lepší jíst čistý tvaroh bez přísad, optimální porce pro večerní svačiny je 50–100 g.

Komu se nedoporučuje jíst tvaroh?

Tvaroh, stejně jako ostatní mléčné výrobky, by měl být vyloučen z jídelníčku pro osoby s intolerancí laktózy a individuální nesnášenlivostí. Se zvláštní opatrností by měli výrobek používat i ti, kteří mají problémy s ledvinami, protože tvaroh obsahuje velké množství bílkovin a vážně zatěžuje orgány vylučovací soustavy. Častá konzumace tvarohu je kontraindikována u lidí s obezitou a aterosklerózou.

Nízkotučný tvaroh lze jíst, pokud máte diabetes mellitus 1. a 2. typu, protože nízkotučný výrobek má glykemický index ne více než 30 jednotek, což z něj dělá dietní.

V poslední době často slýcháme, že mléčné výrobky, včetně tvarohu, je potřeba vyřadit z jídelníčku nebo snížit jejich spotřebu. Ve skutečnosti je ze stravy musí odstranit pouze ti, kteří mají intoleranci nebo alergie na laktózu, jak jsem řekl dříve. Všichni ostatní mohou a měli by jíst mléčné výrobky, ale volte přírodní varianty bez přísad. Sladké mléčné výrobky (jogurty s přísadami, džemy, zavařeniny, kefíry s přídavkem různých náplní) by se opravdu měly z jídelníčku úplně vyloučit nebo jíst co nejméně – jako dezert, říká Anna Ivaškevič.

Mono-dieta na tvarohu: výhody a škody

Zde jsou výhody tvarohu pro hubnutí zřejmé. Tuto dietu lze držet 3-5 dní a je třeba volit tvaroh s klasickým obsahem tuku (9 %). Během diety stojí za to vyloučit vysokou fyzickou aktivitu, protože celkový obsah kalorií bude mnohem nižší než obvykle a bude asi 900 kcal za den. Za celou dobu můžete zhubnout asi tři kilogramy.

READ
Kdy je lepší zasadit dub na jaře nebo na podzim?

Co můžu jíst?

Tvaroh, 500 g, neslazené ovoce (zelená jablka, nektarinky/broskve, sušené ovoce – ne více než hrst denně), čaj nebo káva bez cukru. Během monodiety se doporučuje vypít alespoň 2 litry vody denně.

Určitě své tělo připravte tři dny před zahájením monodiety a postupně snižujte svůj denní kalorický příjem – odstraňte mouku, slaná a sladká jídla, omezte se na tři jídla a jednu lehkou svačinku. A po dokončení tvarohové diety ji musíte opustit velmi opatrně a hladce, protože prudký návrat k normálnímu rytmu stravování okamžitě vrátí všechny ztracené kilogramy.

Monodieta na tvarohu je kontraindikována u lidí s intolerancí laktózy, chronickým onemocněním ledvin, cystitidou, urolitiázou, chronickými onemocněními trávicího systému (v tomto případě je nejlepší poradit se s lékařem) a lidem s nízkým hemoglobinem a železem nedostatečná anémie (v tomto případě mohou závažná dietní omezení zhoršit stav až k vypadávání vlasů).

Jaká jídla se hodí k tvarohu?

Pro kompletní a vyváženou snídani nebo svačinu během dne je ideální 9% tvaroh – 3 polévkové lžíce, s přídavkem přírodního jogurtu, čerstvého lesního ovoce/ovoce nebo sušeného ovoce, případně můžete přidat polévkovou lžíci ořechů nebo půl polévkové lžíce semena.

Recepty na zdravý tvaroh

Domácí sýr s bylinkami

5300-sýr.jpg

Složení: tvaroh – 200 g, kefír – 2 polévkové lžíce. lžíce, citronová šťáva – 1 lžička, bylinky (petržel, kopr, estragon, máta) – 30 g.

Tvaroh s kefírem, citronovou šťávou, cukrem a solí smícháme v mixéru. Přidejte nasekané bylinky a dobře promíchejte. Dejte na 30 minut do lednice a podávejte.

Lehký tvarohový dezert bez pečení

5300-tvaroh.jpg

Složení: tvaroh – 500 g, mléko – 150 ml + 3 polévkové lžíce. lžíce, želatina – 20 g, moučkový cukr – 60 g, bobule nebo ovoce na ozdobu.

Želatinu zalijeme mlékem a necháme 10–15 minut působit. V mixéru rozmixujeme tvaroh s moučkovým cukrem a třemi lžícemi mléka. Želatinu rozpustíme ve vodní lázni, přidáme k tvarohové hmotě a znovu dobře prošleháme. Dezert nalijte do forem a chlaďte asi 2 hodiny do úplného ztuhnutí. Hotový dezert ozdobte bobulemi, ovocem, lístky máty a moučkovým cukrem.

Dietní tvarohový kastrol s banánem

5300-bananas.jpg

Složení: tvaroh – 500 g, banán – 3 ks, vejce – 3 ks, mléko – podle potřeby (na požadovanou tloušťku těsta), vanilkový cukr – 10 g, mletá skořice – 1,5 lžičky.

READ
Jaký tlak by měla mít pneumatika sněhové frézy?

Banány umelte v mixéru, přidejte všechny ingredience a důkladně prošlehejte. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů 20–30 minut.

Sledujte novinky, předplatit pošta.

Při citování tohoto materiálu aktivní odkaz na zdroj povinné

Kastrol je univerzální pokrm, který lze připravit téměř z jakéhokoli produktu. Lze použít: obiloviny, vejce, zeleninu, maso, ryby, těstoviny, mléko, sýr, tvaroh, ovoce a sušené ovoce. Tvarohový kastrol je jednou z možností tohoto jídla. Tvarohové kastrolky lze připravit na sladko i na slano. Vše záleží na vašem vkusu. V každém případě jsou správná výživa a tvarohové kastrol velmi kompatibilní koncepty.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Správná výživa s kastrolem

Správná výživa s kastrolem

Co je tvarohový kastrol? Jedná se o pokrm, který vyžaduje použití tvarohu a další přísady se mohou lišit. Můžete přidat mouku, krupici, vejce, cukr, med, zakysanou smetanu, máslo. Vše záleží na konkrétním receptu. Správná výživa samozřejmě zahrnuje konzumaci potravin, které nejsou příliš tučné nebo sladké. Proto je nežádoucí máslo a velké množství cukru.

Pokud jde o tvaroh, tento produkt je velmi dobrý pro zdraví. Obsahuje lehce stravitelné bílkoviny, dále esenciální aminokyseliny, železo, fosfor a vápník, vitamíny A, skupiny B, D, PP, C, sacharidy a tuky.

Všechny tyto cenné látky jsou pro naše tělo nezbytné. Konzumace tvarohu podporuje normální činnost nervové soustavy, zlepšuje činnost trávicího traktu, zlepšuje vidění, normalizuje hladinu hemoglobinu v krvi, posiluje zuby a kosti. Tvaroh normalizuje metabolismus, zvyšuje tělesný tonus, posiluje imunitní systém a zmírňuje chronickou únavu.

Jak můžete vidět, tento produkt musí být součástí vaší stravy, pokud chcete zlepšit své zdraví. Co se týče ostatních produktů, je samozřejmě potřeba vybírat ty nejzdravější a nejméně tučné. Cukr je tedy lepší nahradit medem, raději volit nízkotučnou zakysanou smetanu a pšeničnou mouku nahradit moukou rýžovou nebo pohankovou (nebo alespoň smíchat dva druhy). Pokud nejen dodržujete správnou výživu, ale také chcete být štíhlejší, používejte pouze vaječné bílky. To vám pomůže vyhnout se přidávání dalších kilogramů.

Příprava kastrolu je velmi jednoduchá, stačí smíchat všechny ingredience. Ale existuje několik tajemství vaření:

  • Je lepší zvolit tvaroh, který není příliš tučný a není příliš suchý;
  • aby byl kastrol křehčí, je lepší protřít tvaroh přes síto nebo rozšlehat mixérem;
  • Nemůžete použít příliš mnoho vajec, jinak bude kastrol gumový. Pro nadýchanost můžete bílky vyšlehat zvlášť a přidat je na konci hnětení těsta;
  • Místo mouky je lepší použít krupici, pak bude kastrol nadýchanější;
  • Důležité je správně přidat suroviny – nejprve cukr a vejce, pak tvaroh, pak krupici nebo mouku a zbytek surovin;
  • Aby byl pokrm dobře propečený, neměli byste kastrol dělat příliš vysoko.
READ
Kolik soli potřebujete k solení masa pro uzení za studena?

Tyto tipy vám pomohou připravit skutečně lahodný pokrm.

Nejlepší potraviny pro tvarohové kastrolky

Nejlepší potraviny pro tvarohové kastrolky

Co lze použít k přípravě tvarohových kastrolů kromě základních produktů? Mohou to být bobule, ovoce, sušené ovoce, zelenina, obiloviny. Jaká jídla jsou nejlepší pro kastrol při správném stravování nebo hubnutí? Zde jsou hlavní potraviny:

  • dýně;
  • mrkev;
  • курага;
  • изумь;
  • rýže;
  • brokolice;
  • květák;
  • třešeň;
  • cuketa;
  • jablka;
  • rajčata;
  • Bulharský pepř;
  • jahoda;
  • borůvky.

Květák a brokolice obsahují vitamíny PP, skupinu B, C, vzácný vitamín U, dále draslík, železo, zinek a velké množství vlákniny. Tyto potraviny zabraňují rozvoji rakovinných buněk, ateroskleróze a zlepšují náladu. Bobule (jahody, třešně, borůvky) posilují imunitní systém, omlazují buňky, regulují hladinu cholesterolu v krvi. Sušené ovoce je velmi užitečné pro normální činnost srdce, zmírňuje deprese a neurózy. Rajčata chrání před vznikem rakoviny, paprika obsahuje velké množství vitamínu C, proto chrání před nachlazením a nedostatkem vitamínů.

Každý produkt poskytuje tělu určité výhody a všechny se hodí k tvarohu. Proto bude mít pokrm pokaždé novou chuť. Vybrat si můžete další zdravé potraviny – špenát, citrusy, švestky, hrušky. Vše, co bude užitečné a ne příliš kalorické.

Recepty pro zdraví a štíhlost

Recepty pro zdraví a štíhlost

Recepty na toto jídlo jsou samozřejmě velmi rozmanité. Různé verze tvarohových kastrolů si můžete vymyslet sami. My vám ale nabízíme několik zdravých a chutných receptů.

s rozinkami

Namočte hrst rozinek do vody. Nalijte půl sklenice krupice s půl sklenicí mléka. Vyšlehejte tři vejce a půl sklenice cukru (možno i více či méně), přidejte kilogram tvarohu. Vše zamíchejte. Poté přidáme rozinky, sůl, krupici a dobře prohněteme. Pečeme v troubě asi hodinu na 180 stupňů.

S dýní

300 g dýně nakrájejte na malé kostičky a vařte pár minut ve vodě. Vyšlehejte dvě vejce s půl sklenicí cukru, přidejte půl kila tvarohu, pár lžic škrobu, zázvor, kardamom. Vše promícháme, přidáme trochu mouky a dýni. Pečte čtyřicet minut.

Se sušenými meruňkami a mandarinkami

Smíchejte 500 g tvarohu s jedním vyšlehaným bílkem, malým množstvím sody a lžící mouky. Tři jablka nakrájíme nadrobno a smícháme s těstem. Smíchejte půl sklenice předem namočených sušených meruněk a plátky dvou mandarinek. Pečte půl hodiny v troubě.

READ
Je možné udělat uzavřenou elektroinstalaci v dřevěném domě?

S rýží

Ze sklenice rýže a dvou sklenic mléka uvařte drobivou kaši. Poté mírně zchladíme a přidáme 200 g tvarohu, tři rozšlehaná vejce se třemi lžícemi cukru. Do této směsi přidáme na kostičky nakrájená jablka (čtyři kousky) a rozinky. Vše promícháme a pečeme na 200 stupňů.

Se špenátem a sýrem

Tři vejce rozšleháme se solí, přidáme 500 g tvarohu, tři lžíce mouky. Poté nakrájejte 100 g tvrdého sýra na kostičky a nasekejte 450 g špenátu. Přidáme ke zbytku surovin, prohněteme a pečeme v troubě asi hodinu.

s třešní

300–400 g třešní zbavte pecky. Vyšlehejte tři vejce se třemi lžícemi cukru. Přidejte vanilku, pět lžic krupice, půl kila tvarohu. Vše prohněteme a do formy dáme část těsta, na to rovnoměrně položíme třešně a navrch zbytek tvarohu. Pečeme na 190 stupňů.

Recepty jsou velmi rozmanité, což vám dává možnost představovat si a experimentovat. Navíc při správné výživě je tento pokrm jedním z nejzdravějších a nejoblíbenějších.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: