Jak jíst granátové jablko pro hemoglobin?

Kuzmina Věra Valerievna

Lidské tělo potřebuje železo pro hladkou syntézu hemoglobinu. Nízká hladina této proteinové složky je často důsledkem anémie z nedostatku železa. Může dojít k malabsorpci mikroelementů spojené s problémy gastrointestinálního traktu a užíváním některých léků. Zařazení řady potravin obsahujících železo do jídelníčku je rychlý způsob, jak normalizovat hladinu hemoglobinu.

1. Černý kaviár okamžitě zvyšuje hemoglobin!

Černý kaviár

100 g černého kaviáru dokáže tělu poskytnout asi 2.5 mg železa. Tento produkt je často doporučován lékaři při nízkém hemoglobinu a anémii. Pravidelné zařazování chlebíčku s černým kaviárem do jídelníčku se hodí především těhotným ženám a dospívajícím, které často trápí anémie z nedostatku železa. Kaviár se vyplatí přidat do stravy nejen pro léčebné účely, ale také pro prevenci.

Černý kaviár má výborně vyvážené složení. Kromě cenných bílkovin obsahuje produkt vitamíny (A, B, C, D), důležité mikroelementy (sodík, draslík, hořčík, zinek, jód). Jedinečné složení umožňuje tomuto daru moře optimalizovat činnost gastrointestinálního traktu a příznivě ovlivnit vstřebávání železa.

Nasycení mikroelementů dává černému kaviáru příležitost zvýšit počet červených krvinek, které řídí produkci hemoglobinu. Produkt má také obecný posilující účinek na tělo a normalizuje imunitní obranu.

Pro terapeutické účely (zvýšení hemoglobinu) lze černý kaviár konzumovat ve formě sendviče. Léčebné kurzy se také provádějí po dobu 2-3 týdnů, během kterých musí pacient jíst 2 polévkové lžíce misky dvakrát denně.

Červený kaviár

Červený kaviár je stejně jako černý kaviár zásobárnou vitamínů a mikroelementů, které pomáhají s nízkým hemoglobinem. Je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, slouží jako dodavatel železa, sodíku, draslíku, hořčíku a fosforu a poskytuje širokou škálu vitamínů.

Neexistuje žádný jiný produkt, který by byl tak bohatý na kyselinu listovou, na které závisí normální fungování oběhového systému. Nedostatek této složky může vést k anémii. Těhotným ženám se často doporučuje „léčit“ nízký hemoglobin červeným kaviárem, protože jeho složení je mimořádně prospěšné pro nenarozené dítě.

READ
Jak pečovat o ibišek Čínská růže?

Princip použití červeného kaviáru je stejný jako v případě černého kaviáru. Produkt je nejužitečnější v čisté formě, je také vítáno přidávat ho do salátů a používat při výrobě sendvičů.

Recept na chutný a zdravý salát s červeným kaviárem pro ty, kteří nemají rádi tento produkt v jeho čisté formě.

Kromě kaviáru obsahuje pokrm další prvky, které dodávají tělu železo:

sklenice červeného kaviáru;

konzerva tresčích jater.

Mrkev a brambory uvaříme a vychladíme, nastrouháme spolu se sýrem na hrubém struhadle. Konzerva se zbaví oleje, játra se prohněte vidličkou a vejce se nasekají nadrobno. Všechny prvky jsou rozloženy v misce v následujícím pořadí: brambory, játra, vejce, pak mrkev a sýr. Všechny vrstvy jsou lehce potaženy majonézou a nahoře je umístěn kaviár.

Pouhých 100 g takové misky dá člověku asi 0.8 mg železa, doplní zásoby draslíku, vápníku, kobaltu, jódu a dalších užitečných látek.

2. Pistácie jsou rekordmany v obsahu železa

Pistácie

Rekord v obsahu železa vytvořilo nečekané jídlo – pistácie. 100 g tohoto chutného produktu obsahuje asi 60 mg této cenné látky. Není divu, že pravidelná konzumace pistácií se doporučuje lidem, kteří se snaží normalizovat nízký hemoglobin.

Snadno se o tom přesvědčíte při zkoumání jejich složení, 100 g „oříšků“ obsahuje:

stopové prvky (železo, hořčík, fosfor, měď, draslík, mangan);

bílkoviny (přibližně 20 g), dodávající cenné aminokyseliny;

vitamíny A, B (1, 6, 9), E, ​​škrob;

tuky (přibližně 50 g), poskytující tělu potřebné mastné kyseliny, nasycené i nenasycené.

Pokud pistácie zařadíte do svého jídelníčku střídmě, nejenže rychle vrátíte váš hemoglobin do normálu. Tento pokrm zlepšuje stav kardiovaskulárního systému a snižuje cholesterol. Jedna hrst denně stačí k účinnému posílení imunitního systému, prevenci nádorů a „oddálení“ procesu stárnutí.

Pistácie můžete jíst nejen v čisté formě, tento zdravý produkt se často používá při přípravě salátů. Recept prospěšný pro hemoglobin zahrnuje přirozené dodavatele železa – granátové jablko, mrkev.

Pro vaření budete potřebovat:

trochu zakysané smetany (jogurt);

Granátové jablko se zbaví zrn a smíchá se s nastrouhanou mrkví. Do směsi se přidá cukr a zakysaná smetana, výsledná kompozice se důkladně promíchá. Pistácie jsou smažené (pánev by měla být suchá). Směs se rozloží na listy hlávkového salátu a navrchu se pokrm bohatě dochucuje pistáciemi. Toto je příklad zdravého pistáciového salátu s produkty obsahujícími železo.

READ
Jak krmit okurky ve skleníku, aby listy nežloutly?

Na hemoglobin a stav imunitní obrany se bude hodit i olej připravený z pistácií. S jeho pomocí můžete nastartovat regeneraci buněk, zvýšit vitalitu a normalizovat činnost gastrointestinálního traktu.

3. Zmrzlina rychle zvyšuje hemoglobin!

Zmrzlina

Mnoho lidí zmrzlinu odmítá s odkazem na její vysoký obsah kalorií a škodlivost. Tato „mrazivá“ pochoutka, kterou lidé poznali za dob Napoleona III., je mimořádně užitečná v boji proti nízkému hemoglobinu.

Zmrzlina se dokonale vstřebává do těla a obsahuje následující cenné složky:

železo, vápník, fosfor, hořčík;

vitamíny B, A, D, E;

Nízký hemoglobin je doprovázen takovými projevy, jako je chronická slabost, únava, nespavost a tachykardie. Existují také vnější „signály“: křehkost, suché vlasy, roztřepené nehty, bledá kůže. Zmrzlina nejen „dodává“ tělu železo, ale díky vitamínům B a cenným minerálům také normalizuje spánek, dává do pořádku stav vlasů a pokožky a poskytuje energetické zásoby. V přiměřeném množství příznivě působí na činnost trávicího traktu a kardiovaskulárního systému.

Recepty na domácí zmrzlinu účinně pomáhají vyřešit problém nízkého hemoglobinu. Musíte vzít 2 žloutky, půl sklenice cukru, tři čtvrtiny sklenice smetany, smíchat tyto přísady. Výsledná směs se zahřeje v hrnci na mírném ohni (ne k varu), nalije do forem a zmrazí. V troubě je třeba upéct tři jablka, smíchat je se třemi čtvrtěmi sklenice smetany, přidat mraženou směs a nechat směs v mrazáku o něco déle.

Tento pokrm dodá tělu železo (1.57 mg na 100 g), kobalt, hořčík, měď a pomůže zásobit se cennými vitamíny. Pokud je to žádoucí, jablka mohou být nahrazena jiným ovocem obsahujícím železo – tomel, hruška, kiwi, kdoule.

4. Červené maso je velmi účinné

červené maso

Absolutním šampionem mezi masnými výrobky, které mají pozitivní vliv na hemoglobin, je hovězí maso, které v tomto ohledu daleko předčí vepřové a telecí. Procento vstřebávání železa z hovězího masa je 22 %.

100 g hovězího masa obsahuje 2.2 mg železa. Miska obsahuje také další cenné složky:

minerální látky (kobalt, jód, zinek, draslík, vápník, hořčík);

vitamíny B (1, 2, 5, 6, 9), E, ​​​​PP;

Pravidelné přidávání hovězího masa do jídelníčku nejen zvyšuje nízký hemoglobin. Dochází také k „čištění“ složení krve díky obsahu hemového železa. Maso příznivě působí na stav pokožky a vlasů, vyživuje buňky kyslíkem a aktivuje metabolické procesy. Produkt je také vysoce ceněn pro svou vysokou koncentraci zinku, která mu umožňuje posílit imunitní obranu těla, zvýšit energii a zmírnit slabost.

READ
Jaká by měla být vzdálenost mezi sloupy osvětlení?

! Hovězí játra jsou dalším účinným dodavatelem železa, který pomáhá s nízkým hemoglobinem. Výrobek je bohatý na měď, vápník, vitamín C a další prvky, které podporují vstřebávání potravin obsahujících železo v těle. Bohatství cenných mikroelementů a vitamínů umožňuje játrům posilovat vlasy a čistit pokožku.

Dlouhé smažení, dušení, vaření – všechny tyto procesy zbavují maso cenných složek a mají destruktivní vliv na železo. Produkt má maximální účinek na zvýšení hemoglobinu pouze v polosyrové formě (s krví), můžete si z něj udělat ražniči nebo nakrájet.

Zvažte však i negativní stránky! Syrové maso je zdrojem parazitů!

Je užitečné jíst hovězí jazyk vařený, toto jídlo bude dobrým „dirigentem“ železa.

Zvěřina prospěje i lidem s nízkým hemoglobinem. Do jídelníčku můžete zařadit zajíce, kachnu, divočáka, srnčí maso a tak dále. Zásady vaření jsou stejné jako v případě hovězího masa.

Pokud je v nabídce maso pro normalizaci hladiny hemoglobinu, neměli byste ho jíst s potravinami, jako je chléb, kaše a těstoviny. Tyto potraviny mají vazebný účinek na železo ve střevech a narušují jeho úplné vstřebávání tělem. Jako příloha bude účinnější zelí, brambory, hrášek a fazole.

Odborníci na výživu považují za optimální poměr živočišných a rostlinných produktů poměr 1:3, pro co nejúčinnější doplnění nedostatku železa se ho vyplatí dodržet.

5. Granátové jablko

Granáty

Pokud je v těle nedostatek železa, člověku se doporučuje přidat do jídelníčku granátové jablko. Ve 100 g tohoto produktu je přibližně 1 mg železa, což mu umožňuje příznivě ovlivnit stav hemoglobinu.

Chemické složení granátového jablka (100 g) je následující:

vitamíny (B5, B6, B12, E, P, C);

minerální látky (železo, vápník, draslík, sodík, hořčík, fosfor).

Granátové jablko je ovoce, které stimuluje syntézu hemoglobinu nejen díky vysoké koncentraci železa. Nejdůležitější vitamíny obsažené v tomto produktu jsou B6, B5, B12, P, C.

Všimněte si, že granátové jablko jako celek je užitečné pro zvýšení hemoglobinu! Šťávu z ní není třeba vyrábět, natož kupovat, jak ukazuje praxe, džus jen zřídka někomu pomůže.

Každý z nich plní specifickou funkci.

Vysoká koncentrace vitamínu C má příznivý vliv na vstřebávání železa v těle a příznivě působí na imunitní systém.

READ
Kdy je lepší přesadit třešně na jaře nebo na podzim?

Kyselina pantotenová (vitamín B5) je nezbytná pro udržení imunity a stimuluje syntézu hemoglobinu.

Vitamin B6 je důležitý pro imunitu, jeho nedostatek často vede ke vzniku anémie. Tento prvek aktivuje metabolismus a zvyšuje vstřebávání železa.

Vitamin B12 v dostatečném množství zajišťuje vysoce kvalitní krvetvorbu.

Vitamin P má posilující účinek na stav lidských cév.

Nezapomeňte, že granátové jablko se stává skutečným dodavatelem železa pro tělo výhradně v čerstvé formě. To vám nebrání přidat lahodné ovoce do salátů, které jsou zdravé pro hemoglobin.

Recept, kromě granátového jablka, včetně dalších produktů cenných pro hemoglobin, bude vyžadovat následující přísady:

50 g ořechů (vlašských ořechů);

200 g kuřecích prsou;

sůl a majonéza podle chuti.

Zeleninu uvaříme ve slupce, oloupeme a nakrájíme na malé kostičky. Kuřecí maso se uvaří a nakrájí na kostky. Granátové jablko se oloupe a ořechy se nasekají. Všechny prvky jsou rozloženy ve vrstvách v následujícím pořadí: brambory, mrkev, majonéza a sůl podle chuti, řepa, filé, opět sůl a majonéza (můžete pepř). Nahoře jsou položeny vlašské ořechy a semena granátového jablka.

100 g lahodného salátu dodá tělu asi 1.27 mg železa, zasytí jódem, draslíkem, kobaltem, vápníkem a důležitými vitamíny.

Zdravé potraviny bohaté na železo jsou nejrychlejším způsobem, jak doplnit jeho nedostatek v těle a zvýšit hladinu hemoglobinu. Proto, když si v sobě všimnete příznaků, které naznačují pokles hladiny železa, musíte nejprve nebrat léky a vitamínové komplexy, ale zkontrolovat své vlastní menu a přidat prvky obsahující železo.

Varování! Informace slouží pouze pro informační účely a nelze je použít pro vlastní diagnostiku a léčbu. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: