Jak je kopřiva prospěšná pro lidský organismus?

Prozradíme vám, jaké jsou výhody kopřivy, s jakými nemocemi může být prospěšná lidem a kdo by se jí měl naopak zdržet. Sdílíme životní hacky, jak rostlinu správně sbírat a připravovat, a také výběr jednoduchých a zdravých receptů s její pomocí.

Co vařit z kopřiv a kdo by je neměl jíst / Polévka, salát a hlavní jídlo se sezónní zeleninou

Jaké je použití?

Má mnoho zdraví prospěšných účinků: diuretikum, choleretikum, expektorans, tonikum a hemostatikum.

Mladé kopřivy obsahují ještě více karotenů a karotenoidů než mrkev. Mají pozitivní vliv na zdraví očí, funkci mozku a zlepšují paměť.

Kopřiva je bohatá na minerální látky: mangan, železo, draslík a vápník, které jsou důležité pro zdraví a správnou činnost všech orgánů.

Obsahuje spoustu vitamínů skupiny B – jsou zodpovědné za fungování nervového systému, schopnost otěhotnět, tvorbu červených krvinek a protilátek.

Kdo by neměl kopřivu zařadit do svého jídelníčku?

Proces přípravy

Můžete jíst pouze listy, obsahují všechny vitamíny a živiny. Zkuste je sbírat v oblastech šetrných k životnímu prostředí – v lese nebo na venkově, daleko od silnic.

Je možné kopřivy zmrazit?

Rostlinu můžete zmrazit jako jakoukoli jinou zeleninu. Má velmi krátkou sezónu – rostlina se sklízí v květnu a začátkem června, takže pokud si chcete udělat zásoby zdravých bylinek na zimu, neváhejte. Použijte jakýkoli způsob – celou, nasekanou bylinku v sáčku, v plastu, se solí nebo ve formě kostiček.

Jak používat kopřivy: 5 sezónních receptů

Velkým plusem tohoto receptu je, že zachovává všechny prospěšné vlastnosti rostliny. Nezapomeňte provést tepelné ošetření – syrová zelenina je velmi pálivá. Aby se vejce snadněji loupala, ponořte je nejprve do studené vody. Přidejte šťovík a pokrm bude pestřejší a zajímavější.

Salát zalijte citronovou šťávou – stačí pár kapek, aby listy před podáváním neztmavly a chuť byla jasnější.

Lehká, vydatná a svěží, kopřivová polévka je skvělou volbou pro letní oběd. Recept je jednoduchý a rychlý, vhodný pro všední dny, kdy je málo času na přípravu. Seznam ingrediencí zahrnuje kuřecí guláš, ale můžete jej nahradit hovězím masem, rybami nebo vařit maso samostatně – díky tomu bude pokrm výživnější.

READ
Jak správně připravit roztok síranu železnatého?

3. Pikantní polévka se sójovým mlékem a solí Adyghe

Pokrm pro ty, kteří milují kulinářské experimenty a neobvyklé kombinace chutí – ukazuje se jako dietní a velmi pikantní. Nejprve namočte kopřivy na deset minut do vody, poté se pusťte do vaření. Tato polévka dobře obnoví sílu a tonizuje tělo – přesně to, co potřebujete k obědu v náročném dni. Používejte Adyghe sůl, je mnohem zdravější než běžná sůl – obsahuje draslík, sodík a komplex vitamínů. Obsahuje také česnek, antioxidant, který posiluje imunitní systém.

Kopřivu můžete přidat do běžné přílohy a zpestřit si obvyklý jídelníček. Pokrm zůstane stejně sytý a chutný, ale stane se mnohem zdravějším. Kopřivy podusíme, teprve poté přidáme makarony a sýr.

Klasické letní menu – maximum benefitů a minimální doba přípravy. Základem je masový vývar, takže pokrm se ukáže jako velmi výživný, nikdo nezůstane hladový až do večeře. Pro bohatší chuť přidejte sezónní zeleninu.

Předpokládá se, že zelná polévka by měla být vyrobena z kysaného zelí. Ve skutečnosti se tak v Rusi nazývala téměř každá polévka. Tradice přetrvala dodnes.

Co se dá dělat?

Přidejte kopřivy do své obvyklé sezónní zeleniny a připravte si některý z receptů z našeho výběru. Má spoustu výhod, dodává pokrmům neobvyklou chuť a vůni.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: