WEB GARDEN – Archiv fóra – Petúnie žloutnou

Dobrý den! Petúnie žloutnou a usychají. Z čeho to může být? Navíc je to u souseda. Letos se po zhlédnutí mých květin rozhodla, že je vypěstuje také. požádal, aby učil. sazenice jsme tedy zaseli společně, zalili a přihnojili sazenice také pod mým dohledem))) zasadili jsme je do země (koupili jsme je společně) také současně. ale tady je ten háček, u mě je všechno v pořádku, ale její uschne a zežloutne. Pravda, existuje jeden odhad. Nedělala díry do květináčů. Možná jim hnijí kořeny? Nic jiného mě nenapadá. nebo jakou nemoc? Petúnie sázím už 3 roky a nic takového jsem ještě neviděla! Prosím, řekněte mi! a lze je ještě zachránit. Vlastně o tom pochybuji, ale těch rostlin je škoda!

gregg-stan
SPB
14.06.2009
08:51:39

gregg-stan, hledej svilušky na zadní straně listu, vypadá to velmi podobně. Pokud ano, tak to co nejrychleji postříkejte, jinak to petúnii zabije.

TrufI
Zheleznodorozhny, Moskevská oblast
15.06.2009
00:13:30

Trufi, díky za radu, budu to hledat. Už je pozdě, tma. Zítra se hlásím)))

gregg-stan
SPB
15.06.2009
01:04:47

gregg-stan, vypadá to, že jsou jen zatopené a hnijící.

Lara
Moskva
15.06.2009
02:38:36

gregg-stan, naprosto souhlasím s Larou. Hlavně to
Ohledně první fotky. mám
Měl jsem to samé s jednou petúnií. Stojí na mém
ulici, každý den nějakou dobu
pršelo, a přestože jsou v hrnci díry, také to začalo
zežloutnout. Ale pak kousek po kousku
uzdravil, začal vysazovat nové listy, již zdravý.
Teď ty žluté nevidíš. (Omlouvám se za kvalitu
fotka)
Takže si myslím, že to rozhodně stojí za to udělat.
díry v hrnci a možná ona ještě
ožije.

nftali
Kyjev
15.06.2009
09:50:54

Na 99955 a 99957 to vypadá na chlorózu – počáteční fázi.

Nell
Анапа
15.06.2009
09:53:12

Souhlasím s tím Lara, nftali, Nell 99956, onemocní přemokřením – udělejte drenáž v květináčích. Na dno takových květináčů dávám skoro poloviční objem posekané trávy, pak humus a pak zahradní zeminu s humusem. Můžete použít pouze expandovanou hlínu.
99955, chloróza – krmivo s práškem Kemira, rychle rozpustné. Rozdíl pocítíte už za týden. Bude žít.

READ
Umělý kámen pro poklop: vlastnosti, typy, výhody a nevýhody, kritéria výběru
Osenka
Čeljabinsk
15.06.2009
22:06:24

Moje petúnie neustále žloutnou z přemokření (pokud je budete chovat pod střechou, zemřou tmou, venku je týden v kuse 100% vlhkost). Petúnie tedy vždy zespodu přemokřením zežloutnou a pak, pokud se neseberou, začnou hnít.
A v hlavním příspěvku se mi zdálo, že žloutnutí přicházelo shora. IMHO to vypadá spíš na chlorózu obecně.
Ale na dně musí být vytvořeny otvory a na dno musí být umístěna drenáž, i když jsou to jen malé kameny.

Muryenochek
Vladivostok
22.06.2009
10:27:30

Muryenochek, moje sklony střechy jsou dostatečně velké, aby skryly všechny květináče. Pohodlné: světlo a žádné zaplavení. Květináč můžete umístit na slunce nebo do stínu. A chloróza je možná právě kvůli vyplavování mikroprvků. To znamená, že jedno je propojeno s druhým. Ale to jsou moje osobní pozorování za mnoho let. Moje zežloutly, dávám je pod střechu a krmím je týdně. Rostou a začaly aktivně kvést. Zasadil jsem malé sazeničky. A to, co zůstává pod širým nebem a neustálým deštěm, je děsivé na pohled: neroste to skoro vůbec, je to žluté a hnusné na pohled.

Lara
Moskva
22.06.2009
14:24:14

LaraTaké se snažím své květináče schovat pod svahy střechy a pod balkon. Problém je v tom, že déšť většinou přináší jižní a jihovýchodní vítr – přesně ze strany, kde by měly být umístěny růže a petúnie. A na severní straně jsou suché i okenní tabulky – begónie mají větší štěstí. Zde rozkvetli krásní kohouti – a všichni padli za oběť nemilosrdnému cyklónu. Jedinou nadějí je, že léto konečně začne v červenci (nebo alespoň v srpnu).

Muryenochek
Vladivostok
22.06.2009
17:55:48

Vysazené sazenice vůbec nerostou; déšť je smyje až na zem. A to, co je vysazeno ve skleníku, jsou obrovské lopuchy. Teď nevím, co mám dělat a kdy zasadit sazenice ze skleníku do země. Ale goutweed není problém, už je vysoký jako člověk, kvete, nevím, kdy je potřeba mu setnout hlavu.

Lara
Moskva
22.06.2009
18:10:58

Také se mi zdá, že jsou petúnie přelité, i když si nemyslím, že by to bylo tím, že by v nádobách nebyly žádné díry. Ve dvou nádobách taky nemám díry a na dně taky nejsou granule. A je běžná historka, že žádné díry nejsou – vezměte si takzvané květináče, kde mají díry? Mimochodem, kdysi jsem do těchto květináčů začal šroubovat dírky a po celém dně se mi vytvořily praskliny. Jednou jsem četl v chytré knize, že rostliny v nádobách by se měly zalévat, když je půda „jakoby suchá“. Vrchní vrstva je suchá, ale 2 centimetry od povrchu stále cítíte vlhkost, takže tehdy zalévám. Jinak všechny moje begónie, petúnie a fuchsie zemřou.

READ
Co se stane s automatickou převodovkou, když sešlápnete brzdový pedál: Odhalujeme tajemství interakce automatické převodovky a brzdového systému – Telegraph
Gal-ka
Kirishi
29.06.2009
00:21:01

Gal-ka, chytrá kniha není vůbec chytrá :) U nás neustále prší, jak můžete dát nádoby ven na vzduch bez drenážních otvorů? Za týden tu bude bažina!

Lara
Moskva
29.06.2009
13:25:41

Muryenochek, Myslel jsem to, když přijdeš do dače jednou týdně. Obecně máme teď tak silné deště, že vše plave za 5 minut :( A co je tohle za počasí? Není vůbec léto. A na sobotu večer hlásí +4

Lara
Moskva
29.06.2009
18:44:29

Gal-ka, zkuste rozžhavit velký hřebík v ohni nebo na plynu, dokud nezčervená a vypálí díry v květináčích (plast) – nebudou tam žádné praskliny:)

Paprsek světla
Paříž
30.06.2009
02:36:48

Taky jsem takové dírky dělal. Paprsek světla popisuje. Pak mě omrzelo bojování se zahříváním šroubováku – než dosáhnu na dno květináče, šroubovák (a za co mám držet hřebík?) stihne vychladnout. Pak jsem se naučil otvory kroutit šroubovákem (s hrotem ve tvaru plus). Pokud zašroubujete šroubovák do dna v místě, kde výrobce „naráží“ na otvory, nic se nerozbije.

Muryenochek
Vladivostok
30.06.2009
03:48:21

Muryenochek, hřebík beru velkými krbovými kleštěmi:) Aby nevychladl, dělám vše na jednom místě, t.j. květináč po ruce. A není potřeba žádné námahy, protože pokud je nehet dobře zahřátý, roztaví se do plastu tím nejšetrnějším způsobem jako do másla:)

Paprsek světla
Paříž
30.06.2009
04:23:51

Pomoc, možná se s tím někdo setkal nebo pochopí, co je s mými petúniemi. Moje velké kvetoucí rostliny usychají. Už jsem jich ztratil asi 10. Mám jich samozřejmě hodně, ale tímhle tempem se bojím, že o všechno přijdu. a dále. Někdo by si mohl myslet, že někdo ohlodává kořeny, ale u tohoto exempláře se dal snadno vytáhnout spolu s kořenem. A tento jsem s trochou snahy od kořene odšrouboval a je vidět, že stonek je zelený. A tento měl část vysušeného keře, který se oddělil a dva výhony zůstaly kvést. Všechny rostou v různých částech zahrady a všechny jsou zalévány a krmeny stejným způsobem. Zkusil jsem jednu rostlinu místo vytahování ze země odříznout a doufal jsem, že nový růst přijde z kořene. Naděje se nenaplnila. co se děje?

READ
M pokrýt podlahu na otevřené terase - zjistěte více od výrobce Polywood
Oděsa
Oděsa
30.06.2009
09:21:53

[17] Mám stejný problém se všemi svými petúniemi a vše začalo s příchodem superoblačného vlhkého období. Obviňuji to opět ze stejných dešťů, a zvláště pokud byly výsadby provedeny v poměrně těžké hlinité půdě – to je výsledek a já prostě vysévám a sázím s velkou rezervou. Tak velké, že se mi letos stěží podařilo vytřídit sazenice petúnie:)
ale ty,Oděsa, na slunci by nemělo docházet k žádnému přerušení
Mimochodem, pro potvrzení teorie o těžké půdě jsem polovinu přesazených sazenic zasadil do nařezaných lahví s nakoupenou zeminou (velmi lehká rašelinová půda), navrch pak dostala ropucha a zbytek se zasadil do lahví se zahradní zeminou. Petúnie stejné odrůdy, zasazené do zakoupené zeminy, zabraly téměř celý objem litr a půl i s kořeny, zatímco některé, sedící v husté hlinité zahradní půdě, nevyrostly téměř žádné kořeny.

Muryenochek
Vladivostok
30.06.2009
10:10:46

Oděsa, roztoči, padlí byli vyloučeni.

Natálka
Ufa
30.06.2009
23:12:31

Oděsa, to máš nějakou nepěknou věc :( Ani tady není zima – +32 ve stínu a sucho na úplně čistém slunci. Květináče zalévám každý večer. Klepejte na dřevo, zatím jsou všechny živé a neumřou. Skoro všechny jsou na severní straně domu, jinak vyhoří.

Paprsek světla
Paříž
01.07.2009
02:37:40

Natálka, Paprsek světla, snažím se přijít na to, co je to za hnus: moučnivka tam rozhodně není, zkusím se na hmyz podívat blíže, ale zatím se nic nepozoruje. Nejsou tu žádní krtci, myši ani rejsci (hadů je dost, díky bohu, že v našich končinách žádní jedovatí hadi nejsou), krtonožky jsem neviděl, ale nejsem velký odborník na krtonožky, zatím od nich žádné škody nebyly. Když z téměř 70 sazenic uhynulo prvních 2 do 10 týdnů po výsadbě koncem dubna, uvědomil jsem si, že to byli mravenci. Na místě odumřelých rostlin byla dobře patrná mraveniště. Teď už žádná mraveniště nenacházím. Proces chřadnutí je vidět zde. V popředí je červená petúnie a keř vzadu je mírně povadlý; po týdnu už to bylo suché. Toto je fotka pořízená před měsícem. Vpravo je fialová petúnie. Za měsíc se velmi rozrostla a vinná réva ležela uprostřed cesty. Tento víkend zbyly z velkého keře dvě větve: to jsou přesně její zbytky. Dospělé, vysoké, bohatě kvetoucí rostliny hynou. Podle mě něco s kořeny, ale co?
Paprsek světla, pěkné počasí, že?:) Jsme na to zvyklí, ale raději zaléváme, když je potřeba, než aby nás zalévala příroda jako Česko a Rakousko.

READ
ZKUSTE CHOVAT VČELY. ROZHOVOR TŘETÍ. | Věda a život
Oděsa
Oděsa
01.07.2009
09:08:55

Oděsa, podobný botrytis cinerea a také pythium sp. nebo phytophthora sp. První je překrmování dusíkem, jako jeden z důvodů. Dalšími dvěma jsou zamokření a hustota půdy.

Lara
Moskva
01.07.2009
12:55:42

Lara, mám dalšího kandidáta na “vyřazení”, pokud jsem správně pochopil jeho chování minulý víkend, zkusím ho pečlivěji vyšetřit na hnilobu. Ale na rostlinách nebyly žádné skvrny ani bílé nebo šedé usazeniny (nebo jsem žádné neviděl) a vrcholy a kořeny vypadaly vysušené, ne shnilé. Všechny sazenice po zasazení do země (před 2 měsíci) byly dvakrát krmeny vodou rozpustnou Kemirou, poprvé dva týdny po výsadbě, kdy bylo jasné, kdo zakořenil a kdo ne. Nemluvíme o přílišném zalévání. Tady je půda těžká, jílovitá, to je ono.

z Oděsy
Oděsa
01.07.2009
16:37:37

z Oděsy, atlas uvádí jako jeden z důvodů “časté zalévání”, také špatné odvodnění. Osobně mám občas větev, která „uschne“. A to i přesto, že vše, co pěstuji, je v nádobách, ne v zemi. Z nějakého důvodu mají tendenci být ampelózní.

Lara
Moskva
01.07.2009
16:49:06

podívejte se také na hnilobu kořenů – thielaviopsis basicola – Listy žloutnou, pak hnědnou, počínaje od okrajů. Kořeny suchou hnilobou hnědnou a často jsou na nich vidět krátké bílé oříšky. — Zkontrolujte obsah soli v půdě. Při nízkých koncentracích – pohodlné. Zalévejte častěji, ale ne příliš.
Pokud si přečtu ještě něco zajímavého, dám vědět.

Lara
Moskva
01.07.2009
16:55:08

[25] – překlep – “často jsou na nich vidět krátké bílé oříšky”
místo “oříšků” by tam měly být “kořeny”.

Lara
Moskva
01.07.2009
17:12:51

Lara, děkuji, vytiskl jsem z internetu popisy problémů, které jste uvedl. Zkusím se o víkendu podívat zblízka, jestli se to bude opakovat.

Oděsa
Oděsa
01.07.2009
22:31:58

Lara, Podíval jsem se na trpící, nevidím tam žádné nemoci, žádnou hnilobu, žádné zčernání, nic. A teď jsem právě přestal chápat, kdo z nich se zbláznil ze záhadného problému a kdo se teď spálí od slunce a nesnesitelného vedra.

Oděsa
Oděsa
06.07.2009
22:10:08

Oděsa, Vaše rostliny před sebou nemám a z fotografií je to docela těžké posoudit. Před očima mám jen Atlas s poměrně slušnými fotografiemi nemocí. Vidím podobnosti mezi vašimi fotkami a fotkami z Atlasu nemocí a škůdců. I když musím říct, že je často těžké něčemu vizuálně porozumět; k tomu existují laboratorní testy.
Ale pokud vůbec nevidíte podobnosti, pak vám již nemohu pomoci. Hodně štěstí.

READ
Pór: fotografie, popis, pěstování doma, v otevřeném terénu, výsadba, péče v otevřeném terénu
Lara
Moskva
07.07.2009
14:32:23

Také si myslím, že to není způsobeno přílišným zaléváním. Petúnie mám zavěšenou ve dvou hliněných květináčích BEZ DÍRŮ, pod širým nebem, po vydatných deštích nahromaděnou vodu jednoduše vyleju, překlopím jako z kýble. Pokud opravdu leje, přesunu to na zeď domu. Podmínky jsou sparťanské, ale jí je to jedno, takhle roste už roky. Možná je to odolná odrůda, nevím, byla koupena na trhu. Tady to můžete vidět, na webu.

Riganka
Riga
07.07.2009
14:54:42
Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: