Jaký je rozdíl mezi červenou paprikou a zelenou paprikou?

V obchodech jste možná viděli širokou škálu paprik. Jedno balení obsahuje bílý pepř, další černý pepř a třetí směs červené, černé, bílé a zelené papriky. Přemýšleli jste někdy, jak se všechny tyto druhy paprik liší? Dovolte mi to vysvětlit.

Víte, jaký je rozdíl mezi červenou a zelenou paprikou?

Papriky obsahují spoustu antioxidantů, vlákniny a vitamínu C. Jak víte, papriky se liší barvou.

Přemýšleli jste někdy, proč červená paprika stojí víc? Nebo proč konzumace zelené papriky u některých lidí způsobuje žaludeční nevolnosti? Ukazuje se, že pro to všechno existuje vysvětlení.

Proč jsou zelené papriky levnější než jejich protějšky?

Zelené papriky se sklízí o něco dříve než jiné barevné papriky, protože jejich zrání trvá kratší dobu. Oranžové a červené papriky se sklízí později, a proto při pěstování spotřebují více pórů. To zvyšuje cenu této zeleniny.

Jak již bylo zmíněno dříve, papriky všech typů obsahují více vitamínů A a C. Zajímavé je, že podle Livestrong.com mají červené papriky 11krát více beta-karotenu, který bojuje proti zeleným rakovinným buňkám.

Naproti tomu žlutá paprika obsahuje více vitamínu C než zelená, ale méně vitamínu A a betakarotenu.

Líbil se vám tento článek? Přihlaste se k odběru našeho kanálu pro nejnovější zprávy

100 gramů sladkého lusku obsahuje velmi málo kalorií a velmi málo tuku. To je skvělá zpráva pro ty, kteří chtějí zhubnout nechtěná kila. Sladká paprika bohatá na zdraví prospěšné minerály a vitamíny je v tomto případě ideální jako nízkokalorická svačina.

Přirozený semafor. Která paprika je zdravější – červená, žlutá nebo zelená?

Papriky při nákupu vybíráme opatrně: aby byly bezchybné, krásné a lesklé. Můžeme však také použít svou mysl k posouzení zdravotních přínosů různých odrůd paprik porovnáním čísel. Co to znamená: Naše štítky obsahují kalorie, bílkoviny, tuky a sacharidy. V Evropě, USA a mnoha dalších zemích jsou také poskytovány informace o vitamínech, minerálech, soli, cukru, cholesterolu, vláknině a také o rozdělení zdravých a nezdravých tuků a sacharidů. Některé látky navíc udávají nejen množství, ale i denní potřebu, kterou ve výrobku obsahují.

READ
Na co se dá sušený dřišťál použít?

Tajné informace z otevřených zdrojů

Takové štítky lze také aplikovat na balíčky paprik různých barev. Můžete na nich najít spoustu užitečných informací. Například, bez ohledu na barvu, všechny mají nízký obsah kalorií. Jsou velmi nízké. Mají také velmi nízký obsah tuku, špatného cholesterolu a sodíku – 0 % (dir) denního příjmu. Existuje malý cukr – asi 4 g. Sladká paprika se ukazuje jako velmi dietní produkt, ideální pro ty, kteří se snaží dodržovat zdravý životní styl a nezneužívat diety.

Nyní máme užitečné přísady. Informace o různých barvách paprik na stole byly shromážděny z etiket. Ukazuje, že červená a žlutá paprika jsou rekordmany v obsahu kyseliny askorbové – obsahují více než 4,5 denní potřeby vitamínu C. Zelené papriky jsou nejslabší a obsahují o polovinu méně. To je však oproti jiné zelenině téměř rekord. Představte si, že konzumací středně zeleného pepře získáte více než dvě denní dávky kyseliny askorbové. To je velmi dobre. A spotřeba červeného nebo žlutého Huppeppera je ještě strmější – denní hodnota je 4,5 a více. A je dobře, že k předávkování vitaminem C prakticky nikdy nedochází. Vše, co v něm není obsaženo, se vylučuje ledvinami.

Červené chilli jsou také šampiónem v obsahu vitamínu A s 1,7 dávkami. Další dvě barvy jsou níže, zelená je 20% DNP. Není to špatné oproti jiné zelenině, ale obsahuje jen 8% žluté (což není tolik). Množství vlákniny v paprikách je také mírné, zatímco ve žlutých je minimální. Minerálů je málo, ale přispívají k odpovídajícím procentům živin.

Stůl. Jak moc dobrá je jedna středně velká paprika?

Přínosné látky pepřová barva
Zelený Žlutý Červený
Dietní vlákna 3 g / 12 %* 1 g / 4 % 3 g / 12 %
vitamin A 20% 8% 170%
vitamin C 220% 460% 470%
Vápník 2% 2% 2%
Železo 4% 4% 4%

Poznámka: *Procenta udávají procento denní hodnoty živin obsažených ve středně velké paprice (asi 150 g).

Dokonce ani v nejvyspělejších zemích není na etiketách potravin uvedeno mnoho dalších důležitých nutričních údajů. Nachází se ve vědeckých publikacích a nikdy není uveden na obalech potravin. Je to pravda, je to opravdu užitečné.

READ
Jaké fortifikované víno zraje v dubových sudech?

Týká se to například údajů o antioxidantech. Není žádným tajemstvím, že tyto látky v zelenině a ovoci nejsou o nic méně důležité než vitamíny a minerály. Čím více jich je v pepři, tím více je schopen chránit před všemi věkovými a stařeckými nemocemi. Papriky obsahují různé množství antioxidantů. Například pokud jde o fenoly (velká skupina důležitých antioxidantů), lze je seřadit takto: Zelená paprika obsahuje 2,4 bodu, žlutá paprika – 3,3, oranžová paprika – 3,4 a červená paprika – 4,2. Navíc červená paprika měla nejvyšší množství antioxidantů, včetně beta-karotenu, kvercetinu a luteinu. Nejprospěšnější betakaroten je ve žluté paprice a lutelin je alespoň v zelené paprice.

Všimli jste si někdy, že vám kupovaná zelená nebo žlutá paprika doma zčervená? Množství živin, které obsahují, se liší. Vědci zjistili, že změna barvy ze zelené na červenou zvyšuje množství vitamínu C a prospěšných karotenoidů.

Existují odpovědi na otázku, zda potřebujete žlutou nebo červenou papriku. Jak je ale správně vybrat? Zkuste si koupit papriky, které jsou bohaté, světlé barvy, s hladkou slupkou, křehké a bez tmavých skvrn nebo defektů. Stonky by měly být zelené a čerstvé.

Chemické složení a nutriční vlastnosti

Čerstvá paprika obsahuje 92 % vody a většina kalorií v této zelenině pochází ze sacharidů. Je jasné, že chemické složení různých odrůd červené papriky se mírně liší, ale fyzikální výhody jsou u všech téměř stejné.

Zejména sacharidy jsou v této zelenině zastoupeny především jednoduchými cukry (glukóza a fruktóza), které také dodávají zralému ovoci sladkou chuť. Paprika je dobrým zdrojem vlákniny a je průkopníkem v obsahu specifických vitamínů. Středně velká zelenina obsahuje více než 150 % denní hodnoty vitaminu C, což z ní činí jeden z nejlepších zdrojů kyseliny askorbové. Vitamin B je téměř úplně přítomen v chemickém složení ovoce. Zejména papriky lze považovat za zdroj vitamínu B6, důležitého pro tvorbu červených krvinek, a kyseliny listové (vitamín B9) je pro nastávající maminky nezbytná. Různé druhy sladké papriky jsou bohaté na antioxidační vitamíny A a E a červené a zelené plody obsahují také draslík, který je dobrý pro zdraví kostí a srážlivost krve.

Bulharská zelenina je navíc bohatá na látky se silnými antioxidačními vlastnostmi. Mezi nejdůležitější antioxidanty vědci uvádějí následující:

  • viraxanthin je antioxidant, který se nachází ve žlutém ovoci;
  • lutein – nachází se ve velkém množství v zelených luscích, jejichž dostatečná konzumace může zlepšit zdraví očí;
  • Quercetin je polyfenolová látka vhodná pro prevenci rakoviny a onemocnění srdce;
  • luteolin je polyfenol známý pro své komplexní účinky na lidský organismus 2.
READ
Jakou půdu bych si měl koupit pro Zamioculcas?

Většina z nás se kloní k názoru, že prospěšné látky včetně síry obsahuje pouze brukvovitá zelenina (jako je brokolice a jiné druhy zelí) a ovoce čeledi cibule. Paprika však může být i cenným zdrojem sirných sloučenin. Zejména nedávné studie potvrdily přítomnost takových sloučenin v různých druzích paprik, což vědcům umožnilo klasifikovat je jako produkty, které podporují metabolismus a zabraňují buněčné transformaci těla3.

Padají listy pepře: co dělat, abyste zachránili své výsadby a předešli problémům. Proč sazenice paprik ztrácejí listy?

Výživová hodnota na 100 gramů syrového pepře: srovnávací tabulka

Přínosy pro zdraví

Vědci dlouhodobě prokazují příznivé účinky pravidelné konzumace čerstvého ovoce a zeleniny na lidský organismus, včetně prevence těch nejzávažnějších onemocnění. Chemické složení různých druhů ovoce se však velmi liší, stejně jako jejich přínos pro naše zdraví. Pojďme tedy zjistit, čím je sladký hrášek jedinečný a jaké jsou jeho hlavní výhody.

Zabraňuje rakovině

Zatímco mnoho potravin má své antioxidační výhody z vitamínů A, C a E, papriky obsahují mnohem více. Kromě vitamínů obsahují listy působivý seznam silnějších antioxidantů než flavonoidy, karotenoidy a řadu organických kyselin. Mimochodem, po analýze syntézy antioxidantů v různých skupinách rostlin vědci dospěli k závěru, že pepř obsahuje unikátní řadu antioxidantů, které se nacházejí pouze v rajčatech.4 A antioxidanty jsou nejlepší ochranou proti zhoubným nádorům. Kromě toho, jak již bylo zmíněno, papriky obsahují sloučeniny obsahující síru, které mají také protirakovinné vlastnosti5.

Zlepšuje zdraví očí

Mezi nejčastější poruchy zraku oční lékaři identifikují šedý zákal a makulární degeneraci oka, které obvykle postihují lidi. Správná výživa však může zpomalit a dokonce zabránit vzniku onemocnění. Vědci našli v paprikách více než 30 různých karotenoidů, včetně alfa-karotenu, beta-karotenu, lykopenu, luteinu, zeaxantinu a kryptoxantinu. Výše uvedené látky dodávají zelenině nejen zářivé barvy, ale mohou také výrazně ovlivnit zdraví očí. Jinými slovy, pokud se chcete chránit před očními problémy, měli byste se s paprikami spřátelit.

Zabraňuje chudokrevnosti

Nedostatečný příjem železa způsobuje anémii. Bulharská zelenina pomáhá v boji proti této nemoci. Za prvé je skutečnou zásobárnou železa a za druhé je bohatá na vitamín C, který zlepšuje vstřebávání železa. Z tohoto důvodu odborníci při konzumaci špenátu bohatého na maso mají na paměti světlé listy.

READ
Proč jsou záhony s rajčaty posypány sodou?

Posiluje imunitu

Tato zelenina je zásobárnou vitamínů a kovů důležitých pro zdraví. Samotné ovoce obsahuje přibližně 1,5 násobek denní dávky vitamínu C6. A to je vážný argument ve prospěch imunomodulačních vlastností bulharské zeleniny.

Zlepšuje náladu a reguluje spánek

Vitamín B6 je nejlepší ochranou před depresivní náladou a nespavostí. Jakmile je v těle, podporuje produkci chemických látek zlepšujících náladu – serotoninu a norepinefrinu. Nemůžete v noci spát? Jezte sladkou papriku! Obsahují také vitamín B6, který pomáhá tělu produkovat melatonin, látku, která pomáhá regulovat tělesné hodiny.

Podporuje úbytek hmotnosti

100 gramů sladkého lusku obsahuje velmi málo kalorií a velmi málo tuku. To je skvělá zpráva pro ty, kteří chtějí zhubnout nechtěná kila. Sladká paprika bohatá na zdraví prospěšné minerály a vitamíny je v tomto případě ideální jako nízkokalorická svačina.

Výhody pro vlasy, kůži a nehty

Každý sní o krásných a zdravých vlasech. Nezdravá strava, špatné životní prostředí a nemoci však mohou vést k vyčerpání, plešatosti, vypadávání vlasů a lupům. Sladká paprika zlepšuje krevní oběh. To blahodárně působí na vlasovou pokožku a urychluje růst nových vlasů. Sladká paprika navíc obsahuje řadu látek, které pomáhají posilovat vlasy a nehty.

Lesklé bulharské ovoce obsahuje obrovské množství vitamínu C, který podporuje tvorbu kolagenu v těle. Na této látce závisí pružnost a svěžest pokožky. Nesmíme zapomenout ani na obrovský seznam antioxidantů, které, jak víme, jsou nejhoršími nepřáteli vrásek a předčasného stárnutí. Zelený pepř a mrkvová šťáva mohou pomoci odstranit vzhled stařeckých skvrn na obličeji. Papriky jsou vynikajícím zdrojem vitamínu E, který je nezbytný pro zdravou pokožku. Pokud si chcete udržet pokožku svěží po dlouhou dobu a vlasy poddajné a lesklé, zařaďte do svého jídelníčku vždy čerstvé zelené chilli.

Zelené papriky jsou nejlevnější ze všech ostatních paprik, protože se sklízí dříve než jiné barevné papriky. To znamená, že výroba je rychlejší a lze prodávat větší objemy výrobků.

žluté odrůdy

Pokud si chcete užít ty nejlepší vlastnosti zelené i červené papriky, jsou papriky žluté tou správnou cestou. Tyto odrůdy sladké papriky nemají hořkost, která je často spojována s odpovídajícími zelenými odrůdami. Obsahují stejné živiny jako červená a zelená paprika, ale v trochu jiném množství.

READ
Je možné se z alergie úplně vyléčit?

Netřeba dodávat, že nutriční vlastnosti žlutých plodů jsou lepší než zelené, ale horší než červené. Hladina vitaminu C ve žluté paprice je téměř dvakrát vyšší než v paprice zelené, stejně jako vitamin A a betakaroten.

Nutriční údaje (1 střední porce)

Červená a žlutá paprika neobsahuje tuk.

  • Obsah kalorií – 37.
  • Protein – 1 gram.
  • Sacharidy – 7 gramů.
  • Cukr – 5 gramů.
  • Vláknina – 2 gramy.
  • Kalorie – 50.
  • Protein – 2 gramy.
  • Sacharidy – 12 gramů.
  • Cukr – 0 gramů.
  • Vláknina – 2 gramy.

Těžko říct, která paprika je zdravější – žlutá nebo červená; oba jsou výživnější. Výhody obou možností jsou však nepopiratelné.

Klíčové vitamíny a minerály

  • Červená paprika – množství 152 mg, denní dávka 253%.
  • Pepř žlutý – množství 341 mg, denní dávka 569%.
  • Červená paprika – množství 3 mg, denní dávka 17%.
  • Pepř žlutý – množství 3 mg, denní dávka 17%.
  • Červená paprika – množství 54,7 mg, denní dávka 14%.
  • Pepř žlutý – množství 48,4 mg, denní dávka 12%.

Nakonec jsou nejsladší červené chilli. V některých případech mohou být dokonce sladké jako mrkev. A jistě zabarví i zbytek produktů do příjemného zlatavého odstínu.

Proč jsou zelené papriky levnější?

Zelené papriky jsou nejlevnější ze všech ostatních paprik, protože se sklízí dříve než jiné barevné papriky. To znamená, že výroba je rychlejší a lze prodávat větší objemy výrobků.

Ve srovnání s tím jsou sytě červené papriky dražší, protože zrají déle. Jsou sladší, takže spotřebitelé jich chtějí více.

Abych byl upřímný, cenový rozdíl mezi plně zralými a zelenými paprikami není tak velký. A téměř vždy najdete balení po třech v jakékoli barvě.

Sladký nočník?

Ano, papriky, stejně jako rajčata, brambory a lilky, jsou noční. To znamená, že by se jim měli vyhýbat lidé s celkovou alergií na noční květiny. Paprika může u některých lidí způsobit průjem, zejména mladé zelené papriky.

A všechny souvisí s pepřem. Jak jste již pochopili, v první řadě je důležité, kdy se sbírá každá paprika, a ne různé odrůdy. Vždy je dobré mít na stole rozmanitost a tento barevný obal je velmi užitečný.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: